Gondolta volna? Fél évszázados a Passat
Ha a Volkswagen ikonikus személyautó modelljeiről esik szó, legtöbben csak a Bogarat (hazájában Käfer, a tengerentúlon: Beetle) és a Golfot említik, pedig a Passat-sorozattal legalább akkorát dobott a márka, mint az említettekkel.
Még javában ontotta a szerelőszalag a léghűtéses, boxermotoros Bogarat, amikor 1973 május 14-én bemutatkozott a vízhűtésű motorokkal szerelt, elsőkerék hajtású Passat, akkoriban forradalminak számító karosszériával.
A modell közelgő ötvenedik születésnapja alkalmából bemutatjuk a múlt század ikonikus Passat változatait.
Az új modellcsalád formavilágát az olasz Giorgetto Giugiaro alkotta, mégpedig az Audi 80 B1 műszaki alapjaira – harmonikus ferdehátú far-, illetve némileg átdolgozott orrkialakítással. Az egy évvel később érkezett Scirocco I és Golf I szintén a Giugiaro munkájaként született járműcsalád tagja. A Volkswagen Passat négy- és kétajtós ferdehátú modellként mutatkozott be 1973-ban, majd 1974 januárjában Passat Variant kombiváltozata is megérkezett.
A Variant erénye a térkínálat és a családi kombi már a kezdetektől sikeresen hódította meg a vásárlókat.
Nem sokkal később, 1980 októberében mutatkozott be a Passat B2. A Passat második generációja lényegesen nagyobb volt kecses B1 elődjénél, így első pillantásra szinte alig tűnt Passatnak. Kezdetben ferdehátú és ötajtós Variant változatban készült a Passat II, amely 55 kilowattos (75 LE), 1,6 literes motorral eleinte Formel E változatában is szerepelt a kínálatban. A Volkswagen Formel E olyan fejlesztések előfutárának számított, mint például a későbbi automatikus motorleállítási és -indítási rendszerek (Start-Stop System).
A fenti képen látható gyémántezüst-metál Passat B2 CL Formula E a napokban lett 40 éves: először 1983. április 5-én helyezték forgalomba.
Mielőtt megjelent volna a harmadik generáció, a gyár elkészített egy izgalmas tanulmánymodellt is 1983-ban, a Passat B2 Electronicot.
Ez az összkerékhajtású és turbófeltöltésű, lifestyle-felszereltségű tanulmány-Passat minden bizonnyal nagy rajongótábort hódított volna meg, hiszen olyan kiterjedt mikroelektronikai felszereltséggel látták el, mint például a navigációs rendszer, az infotainment-berendezés, illetve számos elektromos szabályzás.
Helyette azonban a harmadik generáció jelent meg a piacon 1988-ban, teljes egészében új fejlesztésű formavilággal, kialakítással, technikával és beltérrel, négyajtós limuzinként, valamint kombiváltozatban.
Passat B3 Variant GT G60 syncro 1991
A modell GT felszereltségi szintje a sportos Passatot jelentette, áhított csúcsmodellként pedig 1989-től az 1,8 liter összlökettérfogatú, 118 kW (160 LE) teljesítményű és Syncro összkerékhajtással szerelt Passat G60 szerepelt a választékban.
A sokoldalúságáért már a kezdetektől elismert Passat-sorozat nyolc generáción keresztül fejlesztette tovább előnyös tulajdonságait. Olyan autó, amellyel a Volkswagen évtizedeken át újra és újra merész megoldásokat valósított meg, s amely generációról generációra a jövőbe is magával viszi jól bevált erényeit.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.