Škoda Octavia RS – folyamatos fejlődés
A Škoda Octavia RS 2000-ben jelent meg először a színen, és mostanra már a negyedik generációjának örülhetünk. Az RS sorozat első darabja 132 kW (180 lóerő) teljesítményű volt, ma pedig 180 kW (245 LE) teljesítményt nyújt. Mindig is benzin- vagy dízelmotor volt a motorháztető alatt, de a legújabb generáció hibrid hajtásláncot is kínál.
Az első generáció
A Škoda Octavia RS az első Octavia-generáció modernizálásából született 2000-ben, amit két évvel később az RS kombi követett. Az Octavia legsportosabb változata más frontrészt, új formájú fényszórókat és teljesen új műszerfalat kapott. A 180 lóerős, 1,8 literes turbómotor az autót messze az Octavia kínálat leggyorsabb modelljévé tette – az RS akár 235 km/h sebességre is képes volt. Ezért is kapott az autó erősebb fékeket, további karosszéria-megerősítéseket, merevebb lengéscsillapítókat és módosított első stabilizátort.
A második
A következő Škoda Octavia RS 2006-ban érkezett. Kétliteres, 147 kW (200 LE) teljesítményű turbómotort kapott, amely 240 km/h-s végsebességet tett lehetővé, annak ellenére, hogy az autó 150 kilogrammal nehezebb lett. Az új hatfokozatú sebességváltó volt az egyik oka a jobb teljesítménynek. Először volt opció a DSG duplakuplungos automata váltó, és a dízelek szerelmesei is jól jártak: a gyár egy 125 kW (170 LE) teljesítményű TDI motort adott hozzá, így a kocsi végsebessége 224 km/óra volt. A második generáció emellett robusztusabb volt, emellett jobb hangszigetelést kapott és összességében kényelmesebb utazást biztosított.
A harmadik
A második és a harmadik generáció közötti evolúciós ugrás volt talán a legmarkánsabb. A felfüggesztés geometriája módosult, a teljesítmény pedig fokozatosan nőtt 162-ről 169 kW-ra, majd később 180 kW-ra (220, 230, illetve 245 LE). Ez a generáció 135 kW (184 LE) teljesítményű dízelmotort, bőr belsőt és – először Škodában – lapított alsó részű kormánykereket is kapott. A dízel változat 2015-től összkerékhajtással is piacra lépett.
És a negyedik
Amivel a harmadik generáció alapkonstrukciója befejeződött – 245 lóerős benzinmotor és a vezető által vezérelt központi differenciálmű –, azt a legújabb generáció összes kivitelénél megtartották. Hasonlóan erős az RS iV plug-in hibrid, amelynek 85 kW-os villanymotorja egy 110 kW-os 1,4 TSI négyhengeressel párosul. A harmadik opció egy 147 kW (200 LE) teljesítményű turbódízel.
Azonban a legújabb Octavia RS külseje is figyelemre méltó. Az elegáns, mégis sportos vonalakat fekete kiegészítők emelik ki, amelyek feltűnő kontrasztot alkotnak például a Mamba zöld fényezéssel kombinálva. A pompás belső tér meghatározó elemei az Alcantara és a karbon kárpitok, a 10,25 hüvelykes kijelzővel ellátott Virtual Cockpit, a hangulatvilágítás, a head-up display és a sportos multifunkciós kormánykerék.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.