Új Volkswagen tanulmánymodell: ID.X Performance
Jóllehet a világot meghódította a SUV kategória, a Volkswagen a szedánok kedvelőire is gondol. A márka csavaros gondolkodását jellemzi ugyanakkor, hogy a tisztán elektromos, összkerékhajtású ID.X Performance gyenge 588 lóerős sportlimuzin-vízió.
A fejlesztők az új ID.7 műszaki alapjain alkották meg a koncepció modellt. A Volkswagen moduláris elektromos platformja (Modularer E-Antriebs-Baukasten, MEB) volt az alap, és a MEB számos fantasztikus lehetőséget kínál, hogy nagyfokú kreativitással közelítsék meg a járműfejlesztést, amely során a menetteljesítmények növelését állították a középpontba – megmutatva, mi minden lehetséges.
Kétmotorosan 4x4
A kocsi úgy lett összkerékhajtású, hogy a hátsó tengely szinkronmotorját az első tengely aszinkronmotorjával egészítette ki a Volkswagen. Így az együttes teljesítmény 411 kW, vagyis 558 lóerő lett.
A hajtáskoncepció előnyei között van a rövidtávú túlterhelhetőség és különösen alacsony fékezőnyomaték-veszteség, így kimondottan ideális az átmenetileg megnövelt teljesítményt nyújtó boost-üzemmód alkalmazására. A hajtás forgatónyomatékát Járműdinamika-menedzsment (Vehicle Dynamics Manager) szabályozza, amely az ID.X Performance hátsó tengelyének differenciálzárját is kapcsolja. E funkció is a középkonzol 17 centiméter képátlójú, különálló kijelzőjéről kezelhető.
Az ID.X Performance külseje számos sportos megoldást sorakoztat fel, első légterelője és hátsó diffúzoreleme egyaránt szénszál erősítésű műanyagból (karbon) készült. A nyomtávot 80 milliméterrel szélesítették a tervezők, a különösen feszes hangolású rugókkal kidolgozott sportfutóművel pedig 60 milliméterrel süllyesztették mélyebbre a karosszériát, a hajtásrendszer mellett ezzel is nagyban hozzájárulva a kiemelkedő menetteljesítményekhez és még agilisabb irányíthatósági tulajdonságokat biztosítva.
A jármű 20 hüvelykes, központi kerékanyával rögzített, sport könnyűfém keréktárcsákra szerelt 265-ös verseny-gumiabroncsokon gördül. Hátul ugyancsak szénszálerősítésű műanyagból kiformált szárny gondoskodik a szükséges leszorítóerőről.
Az utastérben karbonhéjú kagylóülések várják a vezetőt és utasait, dinamikus közlekedés mellett is a lehető leghatározottabb tartást nyújtva. A beltér sportosságát vörös stílusjegyek hangsúlyozzák.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.