Íme a legjobb használt autók
Idén is kiosztotta a legjobb használt autók díját a brit What car? magazin. Ezúttal a kombik kategóriájában a Volkswagen Passat, a sportkocsikéban pedig az Audi TT lett az első.
Az Audi méltatása úgy kezdődik, hogy bár változatos a benzines és dízelkínálat, a lap kedvenc motorja a 227 lóerőt teljesítő kétliteres benzines. Elsőkerék- vagy quattro összkerékhajtással is választható – ez utóbbi segített a teszt során elérni a mindössze 5,3 másodperces gyorsulást.
Ha valaki még élénkebb tempóra vágyik, ott van a TTS és a TT RS. Az RS a leggyorsabb TT a kínálatban: 2,5 literes, öthengeres, nagyszerű hangú motorja révén százra jobban gyorsul, mint egy Aston Martin DB11-es.
Egy sportautó azonban többről szól, mint az egyenes vonalú gyorsulásról, és bizony, a TT a kezelhetőség terén is példát mutat. Kompakt méretének és alacsony súlypontjának köszönhetően fürge és higgadt a kanyargós utakon, a kanyarokat pedig nagyon kis karosszériadőléssel veszi be. Elsőkerék-hajtással a TT jól tapad, míg a quattro modellek még magabiztosabb vezetési élményt biztosítanak. Összességében a TT-t sokkal élesebb vezetni, mint a riválisait.
A WD40 a második leghasznosabb dolog egy háztartásban – írja a magazin, hozzátéve, hogy annál csak egy hasznosabb van, egy Volkswagen Passat Variant.
Ennek részben az az oka, hogy a csomagtartója óriási, a versenytársak csomagtartója eltörpül mellette; a hátsó ülések lehajtásával létrejövő hosszú rakodótér azt jelenti, hogy soha többé nem kell fizetnie az IKEA-kiszállításáért. Az alacsony padló megkönnyíti a rakomány be- és kirakodását, és kényelmes hozzáférést biztosít a család kutyái számára.
Természetesen egy felnőtt pár és a gyerekek számára is bőven van hely odabent. Négy magas felnőtt pedig tökéletesen kényelmesen elfér az első és a két szélső hátsó ülésen.
A Passat Variant bármilyen hétköznapi igénynek megfelel. Ha ön naponta száz kilométereket vezet, a 148 lóerős 2,0 literes dízel az optimális választás, miközben az üzemanyagszámla ésszerű marad.
Ha csak ritkábban száll kocsiba, és rövid utakat tesz meg, akkor az 1,5 literes, azonos teljesítményű benzinmotor a legjobb választás.
A What car? újságíróinak kedvence azonban a plug-in hibrid GTE volt. A 154 lóerős, 1,4 literes turbófeltöltős benzinmotor és a 113 lóerős villanymotor társításával nagyon fürge a kocsi: a 100 kilométeres sebességre való gyorsulás mindössze 7,6 másodpercig tart. Ha rövid ideig tart az ingázás vagy a gyerek iskolába szállítása, megtehetjük benzin nélkül is. A GTE 9,9 kWh-s akkumulátorának hivatalos hatótávolsága 50-60 kilométer is lehet. Ha rendszeresen fel tudja tölteni éjszakára, a benzinkútra való látogatás ritkaságszámba megy.
Mindeközben a GTE nagyon jól felszerelt, LED-es fényszórókkal, adaptív felfüggesztéssel és környezeti világítással, ami jól mutatja a Passat kiváló minőségű belső terét. Egyetlen Passat sem gyengén felszerelt; már a belépőszintű SE is rendelkezik klímaberendezéssel, kulcs nélküli indítással, kényelmes ülésekkel, deréktámasz állítással és érintőképernyős infotainment rendszerrel.
A Passat Variant megbízható, és minden család eszköztárában előkelő helyet foglal el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.