Az Octavia nyerte a brit „valós” fogyasztási versenyt
A brit What car? magazin arról nevezetes, hogy szeret összehasonlító teszteket végezni. Ezúttal arra voltak kíváncsiak, hogy melyik családi modell lesz az első a valós átlagfogyasztási versenyben. A teszt után a Škoda Octavia végzett az élen. A 2.0 TDI 115 dízelmotorral ellátott kocsi a kategória legjobb, 4.88 liter/100 kilométeres átlagával lett az első.
A családi autók sorsa általában a legkeményebb, hiszen embereket és csomagokat egyaránt szállítanak hol hosszú, hol rövid utakon. Ez azt jelenti, hogy különösen fontos odafigyelni a valós üzemanyag-fogyasztásukra.
Amint a lap írta, a tesztjeik megmutatják, hogy milyen fogyasztási átlagokat lehet elérni, ha meggondoltan vezet az ember.
A teszteket a valós vezetést szimuláló laboratóriumi körülmények között végezték. „Azért részesítjük előnyben ezt a megközelítést, mert így összehasonlítható eredményeket kapunk, mivel azokat nem befolyásolják olyan tényezők, mint az időjárás, a hőmérséklet vagy a kiszámíthatatlan közlekedési viszonyok” – írja a What Car?, hozzátéve, hogy a laboratóriumi tesztek valós vezetési útvonalakon alapulnak, amelyek autópályákat, városi és vidéki utakat foglalnak magukban.
További ellenőrzési intézkedésként minden autót alaposan előkészítettek a tesztelés előtt, hogy a gyártó által ajánlott állapotban legyenek. Ez magában foglalja annak biztosítását is, hogy az összes gumiabroncs megfelelően fel legyen fújva. A teszteket ellenőrzött hőmérsékletű környezetben, kikapcsolt fényszórók mellett végezték, és ahol van, a légkondicionálót 21 fokosra állítják, a leglassúbb ventilátor fokozat
A leggazdaságosabb családi autónak tehát a gyengébbik kétliteres turbódízellel ellátott Škoda Octavia bizonyult és a lap rámutat: a dízel erőforrás még mindig sokat tud nyújtani azoknak az autósoknak, akik rendszeresen nagy távolságokat tesznek meg.
Igaz, a kétliteres, 115 lóerős TDI dízelmotorból talán hiányzik a 148 lóerős változat lendülete, de a közúti tesztek szerint még mindig elég erős – különösen a figyelemre méltó, valós fogyasztási adatok mellett.
-
Škoda Octavia 2.0 TDI 115 LE 4,88 l/100 km
-
Vauxhall Astra 1.6 CDTi 110 Ecoflex (2015-2021) 5,02 l/100km
-
SEAT Leon 1.6 TDI 110 Ecomotive (2013-2020) 5,04 l/100km
-
Hyundai Ioniq Plug-in 1.6 (2017-2022) 5,45 l/100km
-
Volkswagen Golf 1.0 TSI (2013-2020) 5,68 l/100km
-
Infiniti Q30 1.5d (2016-2019) 5,74 l/100km
-
FIAT Tipo 1.6 Multijet 120 5,75 l/100km
-
KIA Rio 1.0 T-GDi 48V iMT (2017-2022) 5,78 l/100km
-
Škoda Superb 2.0 TDI 150 (2015-2023) 5,86 l/100km
-
Audi A3 2.0 TDI (2013-2020) 5,97 l/100km
A SEAT Leon két változata is szerepelt a What car? toplistáján, amely a 10 leggazdaságosabb családi autót sorolta fel, de végül a kettő eredményeit összevonva került a harmadik helyre.
Az 1,6 literes dízel az Ecomotive felszereltségben kiváló, 5,04 liter/100 kilométeres átlagot ért el. Az 1,0 literes TSI benzines változat, amely az 5,45 literes átlaggal büszkélkedhet, külön említést érdemel, mivel ez a legtakarékosabb benzinmotoros családi autó a listán. Különösen alkalmas azok számára, akik gyakran tesznek meg rövid utakat a városban.
„Egy kis motor egy meglehetősen nagy autóban papíron talán jó ötletnek tűnik, de gyakran túl keményen kell dolgozniuk, hogy a jármű tömegét elszállítsák (a 6,42 l/100km átlagú Ford Focus 1.0 Ecoboost egy példa erre). Ezért nagyszerű, hogy a Volkswagen Golf 1.0 TSI megjelenik a legtakarékosabb családi autókat tartalmazó listájánkon” – olvasható a What car? cikkében, amely hozzáteszi, hogy a 7,06 l/100 kilométeres városi átlag igen jó egy benzinmotoros autótól.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.