Íme a nagy nyárigumiteszt
Félidejéhez érkezett az Auto Bild nagy nyári gumiabroncs tesztje, de az 55 gyártmány közül a selejtező után csak a következő 20 maradt versenyben, hogy a döntő, széleskörű vizsgálatok után kiderüljön, melyek a legjobbak.
Continental PremiumContact 7 (91 V)
Kumho Ecsta HS52 (91V)
Vredestein Ultrac (91 V)
Hankook Ventus Prime 4 (91V)
Michelin Primacy 4+ (91V)
Toyo Proxes Comfort (94V)
Falken Ziex ZE 310 Ecorun (91 V)
Maxxis Premitra 5 HP5 (91V)
Pirelli Cinturato P7 (P7C2) (91V)
Bridgestone Turanza 6 (94V)
Nexen N'Fera Primus (91 V)
Firestone Roadhawk (91V)
Goodyear EfficientGrip Performance 2 (91V)
Uniroyal RainSport 5 (91V)
Glue Dynaxer HP4 (91 V)
Fulda EcoControl HP2 (91 V)
Giti GitiSynergy H2 (91V)
BF Goodrich Advantage (91V)
GT Radial FE 2 (91V)
Dunlop Sport Bluresponse (91 V)
Az Auto Bild csapata egyébként idén a 205/55 R16 méretű abroncsokat veti alá a nyúzópróbának, mégpedig azért, mert ez a legkelendőbb abroncsméret Európában. Olyan kompakt kategóriájú járművek futnak gyakran 205/55 R16-os gumikon, mint a Volkswagen Golf, az Audi A3, a Škoda Octavia, a Peugeot 308, a BMW 1-es sorozat, az Opel Astra és a SEAT Leon.
Annak érdekében pedig, hogy a búzát már a korai szakaszban elválasszák a pelyvától, a teszt elején minden gumiabroncsot egy összetett eljárás keretében biztonsági ellenőrzésnek vetnek alá. Ebben a tesztelők meghatározzák az egyes abroncsok féktávolságát mind száraz úton, mind nedves úton 100, illetve 80 kilométeres sebességről állóra fékezve. Ezt követően a két féktávolság értéket összeadják, és csak az a 20 gumi kerül be a végső fordulóba, amelyik a legrövidebb féktávolságot éri el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.