A Skoda Octavia a piacvezető modell
Nagyot bővült az új személyautók értékesítése februárban a januári adatokhoz képest. A Data House összesítése szerint amíg januárban 8040 új kocsi került az utakra, februárban már 10735. Így a tavalyi első kéthavi 18041-gyel szemben idén 18755 személyautót helyeztek forgalomba.
Vezető márkák februárban (darab, piaci részesedés)
1 |
SUZUKI |
1705 |
15,88% |
2 |
TOYOTA |
1269 |
11,82% |
3 |
ŠKODA |
1143 |
10,65% |
4 |
VOLKSWAGEN |
644 |
6,00% |
5 |
KIA |
572 |
5,33% |
6 |
BMW |
506 |
4,71% |
7 |
HYUNDAI |
451 |
4,20% |
8 |
NISSAN |
415 |
3,87% |
9 |
FORD |
397 |
3,70% |
10 |
OPEL |
359 |
3,34% |
Forrás: Data House
Ritkán látható olyan eredmény az új autók piacán, mint amit a Data House mutatott be nekünk: a januári és az első kéthavi toplista felső 9 helyezettje mindkét táblázaton azonos, míg a januárban még a tizedik helyen lévő Opelt a kéthavi összesítésben a kiszorította a Mercedes, ami után a Dacia, Audi és az Opel következett 594, 580 és 572 darabbal.
Első kéthavi forgalomba helyezési toplista (darab, piaci részesedés)
1 |
SUZUKI |
2637 |
14,05% |
2 |
TOYOTA |
2410 |
12,84% |
3 |
ŠKODA |
2023 |
10,78% |
4 |
VOLKSWAGEN |
1171 |
6,24% |
5 |
KIA |
1026 |
5,46% |
6 |
BMW |
940 |
5,01% |
7 |
HYUNDAI |
887 |
4,72% |
8 |
NISSAN |
690 |
3,68% |
9 |
FORD |
680 |
3,62% |
10 |
MERCEDES |
670 |
3,57% |
Forrás: Data House
A kategóriák versenyét a B-SUV, a C-SUV és a szintén C méretosztályú alsó-közép kategória vezette február végére 4876, 4067, illetve 3630 darabbal, ami 25,97 százalékos, illetve 21,66 valamint 19,33 százalékos piaci részesedésnek felel meg.
A negyedik helyen is SUV található, mégpedig a D méretosztály, amely a két hónap alatt 1557 darabot adott el, és ez 8,29 százalékos piaci részesedést jelentett.
Utána az 1120 darabos értékesítéssel 5,97 százalékos piaci részesedést elért D-Felső-közép kategória következett az ötödik helyen.
A fenti öt kategória dobogósai a következő darabszámokat adták el az első két hónapban:
B-SUV
SUZUKI VITARA 1228
SUZUKI S-CROSS 1 203
DACIA DUSTER 493
C-SUV
NISSAN QASHQAI J12 480
TOYOTA COROLLA CROSS 379
HYUNDAI TUCSON 374
C-Alsó-közép
ŠKODA OCTAVIA 1297
KIA CEED 514
TOYOTA COROLLA 454
D-SUV
TESLA MODEL Y 286
VOLVO XC60 222
ŠKODA KODIAQ 196
D-Felső-közép
VOLKSWAGEN ARTEON 197
VOLKSWAGEN PASSAT 174
ŠKODA SUPERB 158
A Data House adatai szerint a kishaszonjárművek forgalma is jelentősen nőtt február végéig, mégpedig a tavalyi első kéthavi 3097-ről 3634-re.
Februárban a következő márkák foglalták el a dobogó három felső fokát (darab, piaci részesedés):
FORD |
548 |
25,36% |
TOYOTA |
459 |
21,24% |
VOLKSWAGEN |
236 |
10,92% |
Forrás: Data House
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.