Csökken a használtimport, de a Volkswagen marad az élen
Évekig több használt autót importáltak, mint amennyi újonnan kelt el hazánkban, most azonban szokatlan fordulatot láthatunk: februárban, és különösen márciusban jelentősen elmaradt a használtimport az új modellek forgalmától.
Igaz, januárban még a fordítottját tapasztalhattuk, amikor a tavalyi első hónaphoz képest 13,4 százalékkal bővült a használtimport, de csupán ennek köszönhető, hogy a 27 214 darabos negyedéves import 1,9 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbi szintet. És amint a Data House grafikonja mutatja, az elmúlt évi használtimport mennyisége is elmaradt a tavaly előttitől.
A 8573 darabos múlt havi használtimport 1144 darabos, vagyis 11,8 százalékos visszaesése a tavalyi márciushoz képest ugyanakkor markánsan kiemelte azokat a márkákat, amelyekhez leginkább ragaszkodnak a magyar vásárlók.
A használtimport kedvenc márkái márciusban (darab, piaci részesedés)
1 |
VOLKSWAGEN |
1087 |
12,68% |
2 |
OPEL |
815 |
9,51% |
3 |
FORD |
675 |
7,87% |
4 |
AUDI |
571 |
6,66% |
5 |
MERCEDES |
488 |
5,69% |
6 |
BMW |
477 |
5,56% |
7 |
TOYOTA |
432 |
5,04% |
8 |
HYUNDAI |
416 |
4,85% |
9 |
KIA |
322 |
3,76% |
10 |
ŠKODA |
294 |
3,43% |
Forrás: Data House
A negyedéves összesítésben a sorrend változatlan az első négy helyen, lejjebb pedig helycseréket látunk, és egy ilyen – a Hondával való – helycsere miatt maradt le a Škoda a toplistáról, amely 904 darabbal 3,32 százalékos piaci részesedést ért el.
A használtimport kedvenc márkái az első negyedévben (darab, piaci részesedés)
1 |
VOLKSWAGEN |
3470 |
12,75% |
2 |
OPEL |
2434 |
8,94% |
3 |
FORD |
2380 |
8,75% |
4 |
AUDI |
1822 |
6,70% |
5 |
BMW |
1580 |
5,81% |
6 |
MERCEDES |
1526 |
5,61% |
7 |
HYUNDAI |
1365 |
5,02% |
8 |
TOYOTA |
1348 |
4,95% |
9 |
KIA |
996 |
3,66% |
10 |
HONDA |
915 |
3,36% |
Forrás: Data House
Az első három hónapban olyan „kuriózumokat” is láthattunk, mint 572 Suzuki, vagy 346 Dacia behozatala, ami azt jelzi, hogy ezekből a márkákból kevés lehet a hazai használtpiacon. Az egydarabos márkák között pedig olyanok szerepelnek a Data House összesítésében, mint a Daewoo, Wartburg, UAZ és Volga, Tatra.
Ami a szegmenseket illeti, a mennyiségi versenyt az alsó-közép kategória vezeti 6907 darabbal és 25,38 százalékos piaci részesedéssel a kisautók (4518 darab, 16,60%), a felső-közép kategória (4218 darab, 15,50%) valamint a C, vagyis az alsó-közép kategóriás SUV-ok (1951 darab, 7,17%) előtt.
Az első negyedév kedvenc modelljei
VOLKSWAGEN GOLF 913
VOLKSWAGEN PASSAT 852
FORD FOCUS 818
OPEL CORSA 444
OPEL MERIVA 425
ŠKODA OCTAVIA 414
KIA CEED 410
HONDA JAZZ 387
BMW I3 385
HYUNDAI I30 371
AUDI A4 LIMOUSINE 362
AUDI A3 SPORTBACK 339
FORD FIESTA 333
VOLKSWAGEN POLO 311
Forrás: Data House
A negyedéves, 2210 darabos kishaszonjármű import 10,6 százalékkal maradt el a tavalyi azonos időszakban regisztrálttól, ami a behozatal gyenge januári és márciusi teljesítményének eredménye.
Használt kishaszonjármű-import toplista, első negyedév (darab, piaci részesedés)
1 |
VOLKSWAGEN |
373 |
16,88% |
2 |
FORD |
325 |
14,71% |
3 |
RENAULT |
275 |
12,44% |
4 |
FIAT |
208 |
9,41% |
5 |
MERCEDES |
195 |
8,82% |
6 |
IVECO |
187 |
8,46% |
7 |
PEUGEOT |
136 |
6,15% |
8 |
OPEL |
129 |
5,84% |
9 |
CITROEN |
112 |
5,07% |
10 |
NISSAN |
76 |
3,44% |
Forrás: Data House
Érdekes ugyanakkor, hogy márciusban, amikor mindössze 705 külföldről hozott kishaszonjármű kapott magyar rendszámot, kissé átrendeződött a toplista, miután több márka is növelte piaci részesedését.
Márciusi használt kishaszonjármű-import toplista (darab, piaci részesedés)
1 |
VOLKSWAGEN |
129 |
18,30% |
2 |
FORD |
109 |
15,46% |
3 |
RENAULT |
81 |
11,49% |
4 |
MERCEDES |
71 |
10,07% |
5 |
FIAT |
63 |
8,94% |
6 |
IVECO |
57 |
8,09% |
7 |
OPEL |
49 |
6,95% |
8 |
PEUGEOT |
39 |
5,53% |
9 |
CITROEN |
29 |
4,11% |
10 |
NISSAN |
18 |
2,55% |
Forrás: Data House
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.