Egy új, vagány Audi A3: az allstreet
Teljesen új modell az Audi A3-család frissen fejlesztett markáns crossover-tagja, az A3 allstreet, amely utcai elnevezése ellenére karakteres offroad-megjelenésével, az A3 Sportback változatéhoz képest három centiméterrel megnövelt szabadmagasságával és megemelt üléspozíciójával a vezetés a SUV-modelleket idéző élményét kínálja.
Az A3 allstreet a felfüggesztés révén 1,5 centivel magasabban van, mint az A3 Sportback, ugyanakkor az eggyel nagyobb – 17 hüvelykes – kerékátmérővel együtt ez már 3 centiméterrel nagyobb hasmagasságot eredményez. Extrafelszerelésként ugyanakkor 18 és 19 hüvelykes kerekek is rendelhetők.
Kiemelendő a felfüggesztés modellspecifikus rugó-lengéscsillapító hangolása, amely harmonikus összhangot teremt a színvonalas menetkényelem és a vezetés pontos irányíthatóság jellemezte, sportos élménye között.
Ezekkel a jegyekkel és egyebek között a matt fekete Singleframe hűtőráccsal a prémium-kompaktkategória crossover-modelljeként teljesen egyedi megjelenésével, valamint élénk színével az A3 allstreet már az első pillantásra jól megkülönböztethető az A3 család többi tagjától. És persze minden más crossovertől is.
Az enyhén megemelt üléspozíciónak köszönhetően az A3 allstreet nemcsak kényelmesebb be- és kiszállást, hanem minden irányba jobb kilátást is kínál. Csomagtere az A3 Sportback modellekéhez hasonlóan 380 literes, a hátsó ülés lehajtásával pedig akár 1200 literre is bővíthető. A tetősínek az alapfelszereltséghez tartoznak, extraként pedig elektromos mozgatású csomagtérajtó, levehető vonófej, valamint rakodóhelyek és csomagtér-megoldások összeállítása is rendelhető. Utóbbiak a vezetőoldali rekeszben és az első ülések háttámláján kialakított hálókban is lehetőséget kínál az apró tárgyak elhelyezésére, valamint a csomagtér rögzítőhálójával előzi meg a nagyméretű csomagok elcsúszását.
Az A3 allstreet már alapkivitelében is magas színvonalú biztonságot nyújt. Az Audi pre sense front, a Kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist) és a Bekanyarodás-asszisztens (Turn Assist), valamint a Sávtartás-asszisztens (Lane Departure Warning) hatékonyan segít megelőzni a baleseteket a közlekedés többi résztvevőivel, míg az autó hossz- és oldalirányú irányítását segítő – és a Támogatott sávváltás (Assisted Lane Change) funkciójával kiegészített – Adaptív menetasszisztens (Adaptive cruise assist) a vezetés fokozott kényelméről gondoskodik. E rendszer egyes szakaszokon akár 210 kilométer/óráig átveheti a gyorsítás, a fékezés és a kormányzás feladatát, autópályán 90 kilométer/óra felett pedig a sávváltást is segíti.
Az A3 modellek két motor-sebességváltó változatban érkeznek a piacra. Az úgynevezett 35 TFSI 1,5 literes benzinmotorjának teljesítménye 110 kW (150 lóerő), automata kivitelében pedig hétfokozatú S tronic sebességváltóval és enyhe-hibrid (Mild Hybrid) technikával rendelhető.
A dízelváltozat pedig a 35 TDI, amely szintén 110 kW (150 LE) teljesítményt kínál és hétfokozatú S tronic sebességváltóval készül. Az év végén pedig egy hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) is csatlakozik a kínálathoz.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.