A britek szerint a tíz legjobb kis SUV közül öt VW vagy Škoda
A brit What car? magazin, amely szeret mindenféle rangsorokat létrehozni, ezúttal arra a kínzó kérdésre kereste a választ, hogy a nagy kínálatból melyek a legjobb kis SUV-ok. Annak érdekében, hogy a sorrend korrekt legyen, mindent figyelembe vettek a vezethetőségtől kezdve azon át, hogy mennyire praktikus, és hogy mennyi felszereltséget kap a pénzéért a vásárló. A végeredmény pedig ez lett:
-
Lexus LBX
-
Volkswagen T-Roc
-
Smart #1
-
Škoda Karoq
-
Range Rover Evoque
-
Volvo EX30
-
Ford Puma
-
Volkswagen Taigo
-
Škoda Kamiq
-
Volkswagen T-Cross
A második helyre kiemelt Volkswagen T-Roc minősítésénél a következőket olvashatjuk:
Bár a top 10-ben szereplő összes autó lenyűgöző, a Volkswagen T-Roc az a kis SUV, amelyet akkor válasszon, ha a kényelem a legfontosabb szempont. A 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákon kevéssé „peres”, vagyis nem alacsony oldalfalú abroncsok például ideálisak az útfelület göröngyeinek és döccenőinek elnyelésére.
A felszereltségben sem lesz hiány, mert még a Life felszereltséghez is jár egyebek mellett a kétzónás klímaberendezés, az adaptív tempomat, az állítható deréktámasz, valamint az Apple CarPlay és az Android Auto okostelefon képernyőtükrözés.
A magas vezetési pozíció a T-Roc egy másik erőssége, a vezető ugyanis magasabban ül, mint sok rivális modellben.
A szakújságíró ráadásul nemcsak a belépő szintű felszereltséget ajánlja jó szívvel, hanem a legolcsóbb motort is, mert „ez az 1,0 literes turbófeltöltős egység meglepően karakán.”
Ha egy kis SUV-ból szeretné a legtöbbet kihozni a pénzéért, akkor a Škoda Karoq helye a szűkített lista tetején van – írja a magazin.
A Karoq nem csak kedvezőbb árú, mint a riválisok, de magas a felszereltségi szintje is. Már a belépő szintű modellek is 17-es könnyűfém keréktárcsákat, kétzónás klímaberendezést, valamint automatikus világítást és ablaktörlőt kínálnak.
A What car? a 148 lóerős 1.5 TSI motort ajánlja a modellhez, mert ezzel a teljesítménnyel soha nem érzi úgy az ember, hogy kifogyott volna a gőz, ugyanakkor nem terheli meg a fenntartási költségeket.
„Többek között azért ajánlom a SEL felszereltséget, mert ahhoz járnak a Varioflex hátsó ülések, amelyek egymástól függetlenül csúsztathatók és dönthetők, sőt, teljesen ki is vehetők" – tette hozzá a szakértő.
Ha valami olyasmit keres, ami stílusos, kényelmes és praktikus, a Volkswagen Taigo remek választás lehet, mivel egy SUV tágasságát egy kupé karcsú formájával ötvözi.
Mindehhez nagyvonalú hátsó utastér társul és az a tény, hogy még a belépő szintű változathoz is gazdag felszereltség jár.
Nincs a kínálatban hibrid vagy elektromos opció, de a magazin által ajánlott 1,0 literes TSI 95-ös benzinmotor belépőszintű változata nem kerül sokba. Sőt, a hivatalos adatok szerint nem nehéz az átlagfogyasztást 6 liter alatt tartani.
A lista elején található T-Roc-kal ellentétben a Škoda Kamiq meglehetősen alacsonyan suhan az út fölött, sőt, a vezetési pozíciója alig magasabb, mint a Škoda Scala családi ferdehátúé.
Szinte minden más tekintetben azonban remek választás, különösen a rugalmas, jól kézben tartható vezethetőséget és a figyelemre méltóan tágas belső teret kell kiemelni.
Ha valaki főleg egyedül közlekedik a városban, akkor a belépő szintű, 94 lóerős 1,0 literes benzinmotor elég lendületes és alacsonyan tartja a költségeket, de ha minden ülést elfoglal valaki, ráadásul nagyobb távolságokat tesz meg a család, akkor értékelni fogják a 108 lóerős 1,0 literes motor extra teljesítményét.
A Volkswagen T-Cross pontosan az, amit a kis SUV-ok sok vásárlója keres: kényelmes és könnyen vezethető, anélkül, hogy olyan érzés lenne, mintha egy szekéren ülnénk.
Meglepően tágas is; két 180 centis ember több helyet talál hátul, mint sok riválisában, és ha a hátsó padot előre csúsztatjuk, majdnem annyi csomagtér marad, mint néhány nagyobb, családi SUV-ban.
Egyszóval jó ez a kocsi, és csak az olcsó érzetű belső műanyagok miatt nem került feljebb ezen a listán – zárta a kommentárját a What car?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.