Két év alatt ötödével esett a használt import
Áprilisban is elmaradt a használt import mennyisége az új autók értékesítésétől, és ez már a harmadik hónap volt, amikor több új kocsi kapott rendszámot, mint használtan importált. Ennek ellenére az első négy hónapban 3,6 százalékkal több külföldről hozott használt kocsi kapott rendszámot, mint az elmúlt év azonos időszakában: összesen 36 133 darab. Érdekes az import stagnálása, hiszen a használt import havi darabszáma az elmúlt 12 hónap során csaknem mindig a 8 ezer és a 9 ezer körüli sávban volt.
Ugyanakkor, amint a Data House grafikonján látszik, az idei négyhavi összeg 21 százalékkal marad el a 2022-es 45 972 darabtól.
„A használt piac legkeresetteb márkái évek óta nagyjából ugyanazok, ugyanakkor a KIA/Hyundai ma 6-8 éves népszerű modelljei egyre keresettebbek a használtpiacon, amint ez meg is látszik a használtimport toplistáján” – mondta Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója.
A használt import vezető márkái áprilisban (darab, piaci részesedés)
1 |
VOLKSWAGEN |
1105 |
12,39% |
2 |
FORD |
804 |
9,02% |
3 |
OPEL |
781 |
8,76% |
4 |
AUDI |
616 |
6,91% |
5 |
BMW |
531 |
5,95% |
6 |
TOYOTA |
500 |
5,61% |
7 |
MERCEDES |
487 |
5,46% |
8 |
HYUNDAI |
438 |
4,91% |
9 |
KIA |
319 |
3,58% |
10 |
ŠKODA |
309 |
3,47% |
Forrás: Data House
Az áprilisi és az első négyhavi adatokat összehasonlítva azt láthatjuk, hogy nemcsak a Volkswagen, az Audi, valamint a Škoda őrizte meg a pozícióját, hanem az említett koreai márkák is. A többiek pedig csak egymással cseréltek helyet, de a Top10 résztvevői nem változtak.
Első négyhavi használt import toplista (darab, piaci részesedés)
1 |
VOLKSWAGEN |
4576 |
12,66% |
2 |
OPEL |
3215 |
8,90% |
3 |
FORD |
3184 |
8,81% |
4 |
AUDI |
2438 |
6,75% |
5 |
BMW |
2111 |
5,84% |
6 |
MERCEDES |
2013 |
5,57% |
7 |
TOYOTA |
1848 |
5,11% |
8 |
HYUNDAI |
1803 |
4,99% |
9 |
KIA |
1315 |
3,64% |
10 |
ŠKODA |
1213 |
3,36% |
Forrás: Data House
Tóth Péter rámutatott ugyanakkor, hogy az Európai Uniós szintű tendencia szerint az elmúlt másfél évben a használt elektromos és hibrid autók ára jóval gyorsabban és nagyobb mértékben csökkent, mint a belsőégésű motorral ellátott modelleké, vagyis az e-autók kevésbé tartják az értéküket.
Az okokról Tóth Péter úgy vélekedett, hogy az elektromos autók vásárlóit egyrészt az befolyásolja, hogy akinek naponta 400-500 kilométert kell megtennie, és a munkája nem teszi lehetővé, hogy a töltöttséget figyelje, vagy állandóan töltőállomást keressen, az marad a dízelnél.
Másrészt folyamatos és intenzív az elektromos technológiai fejlődése, így sok vevő felteszi a kérdést: érdemes-e 300-500 kilométeres hatótávú autót venni, ha „holnapután”, vagyis két-három év múlva a 600-700 kilométeres hatótáv lesz az általános. Ez a kivárás persze a használt árakra is negatívan hat.
Emellett egyre több márka jelenik meg elektromos modelljeivel az új modellek piacán, így a bekövetkező árverseny a használt piacon is érezhető – emelte ki a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója.
A használt import kedvenc modelljei (darab, I. – IV. hó)
VOLKSWAGEN GOLF 1215
VOLKSWAGEN PASSAT 1101
FORD FOCUS 1092
OPEL CORSA 594
KIA CEED 554
ŠKODA OCTAVIA 549
HONDA JAZZ 492
BMW I3 487
AUDI A4 LIMOUSINE 480
HYUNDAI I30 478
FORD FIESTA 452
OPEL ASTRA H 440
OPEL ASTRA J 439
AUDI A3 SPORTBACK 427
VOLKSWAGEN POLO 419
Forrás: Data House
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.