Az ID.7 történelmi csúcsminősítést ért el az ADAC tesztjén
A tisztán elektromos meghajtású ID. család vezető modellje valóban kimagasló eredményt ért el a német autóklub tesztjén, hiszen a Volkswagen ID.7 lett az első gépkocsi, amely 1,5-ös átlagpontszámot és ezzel „nagyon jó” általános minősítést ért el a legnagyobb európai autóklub mérnökei által végzett független teszten. Magyarázatul: az ottani metodika szerint annál jobb, minél kisebb a pontszám.
Az „Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V.” (ADAC) minden évben mintegy száz járművet tesz próbára, és hét fő kategóriában több mint 350 kritérium alapján tesztelik őket.
Az ID.7 kiváló pontszámot kapott a motor/meghajtás (1,0), a biztonság (1,1), a környezet/ökológiai teszt (1,2) és a kényelem (1,5) kategóriákban. Az elektromos limuzin a többi fő kategóriában is meggyőző volt, amelyek hozzájárultak az általános értékeléshez: A vezetési jellemzők (2,1), a karosszéria/csomagtartó (2,3) és a belső tér (2,4) például „jó” minősítést kapott. Mivel a két kategória, a környezet/ökológiai teszt és a biztonság a legnagyobb súlyozású, az ID.7 összpontszáma 1,5 volt, ami a történelmi „nagyon jó” összértékelést eredményezte.
A tesztet egy 210 kW (286 LE) teljesítményű Volkswagen ID.7 Pro motorral végezték. Különösen magas energiahatékonyságával az ADAC Ecotest kombinált üzemmódú részében mért mindössze 18,1 kWh/100 km-es fogyasztásával az elektromos szedán a középkategória egyik legtakarékosabb modellje. Ezért a „Fogyasztás/CO2” alkategóriában 0,7-es pontszámot kapott, és ennek köszönhetően az ADAC járműtesztjének több mint 20 éve szerves részét képező Ökoteszten is teljes öt csillagot kapott. Ezt az értékelést csak az „Aktív biztonság ̶ asszisztens rendszerek” alkategóriában sikerült túlteljesíteni, ahol a legjobb pontszámot, 0,6-ot kapta.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.