„Magyar” Hankook-gumiabroncs az új Porsche Taycan modellen
A Hankook bemutatta elektromos járművekhez készült nyári gumiabroncsát, a Magyarországon készülő Hankook iON evo-t, amely a továbbfejlesztett Porsche Taycan elektromos sportautó első szerelésű gumiabroncsa, vagyis közvetlenül az autógyárba szállítják.
Az új iON evo a Hankook első olyan terméke, amely megszerezte az ISCC PLUS-minősítést. Az ISCC PLUS (ISCC = International Sustainability & Carbon Certification) egy nemzetközi minősítési rendszer, amely igazolja a fenntartható anyagok használatát a teljes gyártási folyamat során.
Az új gumiabroncsot a Hankook iON Race versenyabroncsok inspirálták, amelyeket az ABB FIA Formula E világbajnokság járműveinek kizárólagos gumiabroncsaként használnak 2023 óta, és amelyek 45 százalékban fenntartható nyersanyagokból készülnek.
Az új iON evo az ISCC PLUS emblémával az oldalán a Taycan gyári felszereléseként mutatkozik be, 245/40 R21 Y XL (első tengely) és 285/35 R21 Y XL (hátsó tengely) méretben. Az iON-család más gumiabroncsaihoz hasonlóan a futófelület keverékének továbbfejlesztése növényalapú olajokkal történik. Ez nemcsak fenntarthatóbbá teszi a futófelületet, de pozitív hatással van az abroncs élettartamára is. A dinamikus vezetés vagy a hirtelen sávváltások biztonságos végrehajtása érdekében a Hankook mérnökei megerősített anyagokat használtak az oldalirányú stabilitás növeléséhez.
Ahogy más iON modellek, úgy az új, ISCC PLUS-minősítéssel rendelkező iON evo is jelentősen csökkentett gördülési ellenállást biztosít a hagyományos gumiabroncsokhoz képest, amely a Porsche szerint akár 40 kilométerrel növelheti a Porsche Taycan egy akkumulátortöltéssel megtehető távolságát.
Ezen felül a Hankook iON termékeket kifejezetten a nagy teljesítményű elektromos járművek által fordulatszámtól függetlenül rendelkezésre álló, vagyis elinduláskor azonnal is biztosított nagy nyomatékához tervezték. Ez összességében azt jelenti az elektromos autó sofőrje számára, hogy nagyobb távolságot tehet meg egy töltéssel, és vezetés közben valóban biztonságban és kényelemben érezheti magát.
„A magyarországi üzemünk, ahol az iON evo készül, már a második Hankook gyár, amely elnyerte az ISCC PLUS-minősítést. Az, hogy a Porsche az iON evo-t választotta az új Taycan első szerelésű abroncsaként, nagyon megtisztelő számunkra” – mondta Klaus Krause, a Hankook alelnöke és az Európai Technológiai Központ vezetője, rámutatva, hogy a motorsportokban kipróbált technológiának köszönhetően a Hankook gumiabroncsok továbbfejlesztett fenntarthatósággal, valamint optimalizált gördülési ellenállással járulnak hozzá az elektromos sportautó hatótávolságának növeléséhez.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.