Euro NCAP – Ötcsillagos lett a Škoda Kodiaq
A modell karosszériáját a legújabb szabványok szerint tervezték, és melegen alakított, nagy szilárdságú acélból készült alkatrészeket tartalmaz. Ezt az acélt elsősorban az A- és B-oszlopoknál, a tűzfalnál és az alagútkonzolon használják. Baleset esetén a Kodiaq utasait nemcsak a merev karosszéria és a nagyméretű gyűrődési zónák védik, hanem kilenc légzsák is, köztük az első ülések közötti központi légzsák.
A teszt során ez utóbbi kiemelten jól teljesített: mindkét első utas fejét jól védte, megakadályozva, hogy összeütődjön a fejük egy karambol alkalmával.
Az első és hátsó ülések, valamint a fejtámlák tesztjei azt mutatták, hogy jó védelmet biztosítanak az úgynevezett ostorcsapás-sérülésekkel szemben. Ez azt jelenti, ha hátulról nagy sebességgel belerohan egy kocsi a Kodiaqba, az utasok nyaka nem törik ki, mert az ülés-fejtámla rendszer megóvja őket.
A nagyméretű SUV modellben számos korszerű asszisztensrendszer nemcsak figyelmezteti a vezetőt a lehetséges ütközésekre a legkülönfélébb helyzetben, hanem aktívan segít a megelőzésben, illetve a következmények minimalizálásában. Ezek közé tartozik a Front Assist, a maga gyalogos- és kerékpáros előrejelző védelmével, a Side Assist, beleértve a hátsó forgalomfigyelőt is, valamint az ütközéselkerülő asszisztens, a kanyarodási asszisztens és a kereszteződés asszisztens.
A Travel Assist aktívan támogatja a vezetőt a jármű hossz- és oldalirányú irányításában, és az adaptív sebességtartó automatika (ACC) mellett magában foglalja a sávtartó asszisztenst, amelyhez az útkarbantartókra figyelő Crew Protect Assist is tartozik.
Az új „figyelem és álmosság” asszisztens pedig figyeli a vezető viselkedését, felméri a lehetséges fáradtsági szintjét, és szükség esetén hang és fény-figyelmeztetésekkel jelzi, hogy ideje pihenni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.