Győri motorokkal készül az új Audi Q6 e-tron
Balatonfüreden mutatták be először Magyarországon az Audi legújabb teljesen elektromos modelljét, a Q6 e-tront. A sportosan elegáns külső alatt Győrben készült motor pörög, ugyanis a Q6 e-tront az Audi Hungaria munkatársai által készített Premium Platform Electric (PPE) elektromos motor hajtja.
A Porsche Hungaria által szervezett Audi Speed Challenge méltó megkoronázása volt a „The Night Show”, ahol a MERO Fashion Show stílusos nyitása után több mint hatszázan tekintették meg legújabb modellt, az új Audi Q6 e-tront.
A PPE új villanymotorjainak fejlesztése során az egyik fő szempont a hatékonyság optimalizálása volt. Az új villanymotorokhoz és az újonnan kifejlesztett lítiumion-akkumulátorhoz kapcsolódó hatékonyságfejlesztésnek köszönhetően a korábbi elektromos modellkínálathoz képest összesen mintegy 40 kilométerrel nagyobb hatótávolság érhető el. Az Audi Q6 e-tron quattro esetében ez akár 625 kilométer megtételére is elegendő.
Az Audi Q6 e-tron quattro és az SQ6 e-tron hátsó tengelye egy állandó mágneses szinkronmotorral (PSM), az első tengelye pedig egy aszinkronmotorral (ASM) van felszerelve. A Q6 e-tron quattro motorjainak együttes teljesítménye 285 kW, vagyis 387 lóerő, és a kocsi mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométeres sebességre.
Az elektromos motorok energia-visszatáplálásának (rekuperáció) fejlesztése során elérték, hogy a Q6 e-tronban a mindennapos fékezések mintegy 95 százaléka megoldható rekuperációval. Ez azt jelenti, hogy amint a járművezető rálép a fékpedálra, az első lépés a hátsó tengely regeneratív fékezése. Ha a járművezető erősebben fékez, az első tengelyen is megindul a rekuperáció. Ha a fékpedált még erősebben nyomjuk, akkor először az első súrlódási fékek kapcsolódnak be. Ha a fékerő tovább, egészen az ABS használatáig növekszik, akkor már a hátsó súrlódási fékek is dolgozni kezdenek. Ezzel a rendszerrel ideális körülmények között az autó akár 220 kW energiát is visszatermel.
Az akkumulátor tíz százalékos töltöttségi szintről 80 százalékra történő feltöltése mindössze 21 percet vesz igénybe. Tíz százalék körüli töltöttségi szint esetén egy gyorstöltő-állomáson, ideális körülmények mellett mindössze tíz perc elegendő ahhoz, hogy egyenáramú töltés esetén 270 kW maximális töltési teljesítmény mellett akár 255 kilométernyi távolságra elegendő energiával töltődjön fel a rendszer.
Az Audi Hungariánál egyébként az elmúlt év novemberében kezdődött meg az új PPE elektromos motorgeneráció sorozatgyártása. A győri vállalat egy 190,2 millió eurós beruházás eredményeként egy meglévő gyártócsarnokban egy teljesen új, 15 ezer négyzetméteres gyártóterületet alakított ki a PPE-hajtások számára. A napi mintegy kétezer PPE elektromotor kapacitású gyártásán 700 munkatárs dolgozik.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.