Ilyen lett a Cupra Terramar
Barcelonában mutatta be a spanyol Cupra márka legújabb modelljét: a Barcelonában tervezett és Győrben készülő Terramart.
A Cupra Terramar sportos arányainak köszönheti karakterét, ami által kiemelkedik a tömegből. A jármű 1584 milliméter magas, 1863 széles, 4519 milliméter hosszú, a tengelytávja pedig 268 centi.
A Terramar arányait tovább hangsúlyozzák a 18, 19 és 20 hüvelykes méretben választható kerekek.
A CUPRA Terramar háromféle technológia keretében öt különböző hajtáslánc opciót kínál: A (benzines) TSI, a (lágy hibrid) eTSI, valamint az új generációs, hálózatról tölthető hibrid (eHybrid) változatot, melyek 150-272 lóerő teljesítményt nyújtanak.
Minden hajtáslánchoz DSG dupla tengelykapcsolós sebességváltó járul.
A sorozat belépő modellje lágy hibrid (eTSI) motorral van szerelve. Ez a modell a 48 voltos lágy hibrid technológia hatékonyságát ötvözi az 1,5 literes, 150 lóerős (110 kW) benzines motorral. Kizárólag 7 sebességes DSG váltóval párosítva ez a kombináció kiemelkedő hatékonyságot biztosít.
A teljesítmény központi szerepet kap a kétféle, 2,0 literes TSI benzines motorváltozat esetében.
Az első változat 204 lóerős (150 kW), és egy 7 sebességes DSG dupla tengelykapcsolós váltóval, valamint összkerék meghajtással (4Drive) van szerelve, ami lehetővé teszi a Terramar számára, hogy optimálisan továbbítsa a teljesítményt az úttestre.
A második TSI egység magasabb teljesítményt kínál, és a Terramar VZ változatához rendelhető. A VZ a spanyol „veloz” (gyors, sebes) szó rövidítése.
A Terramar VZ motoregysége 265 lóerős (195 kW), szintén 7 sebességes DSG váltóval és összkerékhajtással (4Drive), ami színtiszta teljesítményt és dinamikát biztosít.
Az új generációs, hálózatról tölthető hibrid (eHybrid) motorok közül a kisebb 204 lovas (150 kW), a VZ változat pedig 272 lóerős, vagyis 200 kilowattos.
Az 1.5 TSI motor egy elektromos motorhoz kapcsolódik, ezt pedig egy nagy, 19,7 kWh nettó kapacitású akkumulátorcsomag egészíti ki. Ez azt jelenti, hogy az új Terramar eHybridjeinek tisztán elektromos hatótávolsága több mint 100 kilométer.
Az akkumulátor akár 50 kilowattos egyenáramú gyorstöltést is támogat, otthon pedig 11 kilowattos fali töltőegységgel is tölthető.
A menetdinamikát a széria sportfutómű és a progresszív kormányzás mellett az új adaptív futómű szabályozás és az Akebono fékek javítják.
Az autóhoz kilencféle külső szín, köztük két matt – a Century Bronze Matt bronz és Enceladus Grey Matt szürke – lesz rendelhető. A színpalettán megtalálható a CUPRA DarkRebel tanulmányautó plazma színe által ihletett Dark Void árnyalat, továbbá a Fjord Blue kék, a Glacial White fehér, a Cosmos Blue kék, a Timanfaya Grey szürke, a Midnight Black fekete és a Graphene Grey szürke.
A Cupra továbbra is együttműködik a Sennheiser Mobility hangzásszakértőivel; ennek köszönhető, hogy a járműbe egy 12 hangszóróból álló, csúcskategóriás hangrendszert építettek be, amely a Sennheiser emblematikus hangélményét nyújtja a hallgatóknak.
A kocsi kormánykereke mögött egy 10,25 hüvelykes digitális műszeregység kapott helyet, amely világosan és egyszerűen tárja a járművezető elé a lényeges információkat. Az élményt fokozza a szélvédő kijelző, amely közvetlenül a járművezető látóterében jeleníti meg az adatokat.
A középen található széria 12,9 hüvelykes központi infotainment rendszer úgy van kialakítva, hogy minden funkció könnyen elérhető legyen. Az új hardvernek és a fejlettebb szoftvernek köszönhetően a testreszabható kijelző az érintőképernyő előnyeit egy klasszikus, retrovilágítású csúszkás vezérlővel ötvözi, amellyel a belső hőmérséklet és a hangerő állítható. A konfigurálható widgeteknek köszönhetően az infotainment rendszer teljesen az egyéni igényekhez igazítható.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.