16 évre nőtt a személyutó állomány kora
Július nyolcadikán azt írtuk a blogunkban, hogy az első félévben 11,9 százalékkal 63 337-ra bővült az új személyautók piaca.
Az akkori örömhírt azonban beárnyékolja a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) nemrégiben nyilvánosságra hozott összesítése, amely szerint az első félév végére 16 évre emelkedett a magyarországi személyautó állomány átlagos kora, ami azt jelenti, hogy a 2021 december végén kimutatott 15 évről két és fél év alatt egy teljes évet öregedett a flotta.
Igaz, akkor még csak 4,02 millió személykocsinak volt magyar rendszáma, míg az idei június végén 4,23 millió szerepelt a nyilvántartásban.
A magyar személyautó állomány darabszáma (2024. június 30-án)
Forrás: KSH
Az állomány korának növekedése összefüggésben lehet a használt importtal, hiszen a külföldről behozott gépkocsik túlnyomó része erősen tizenéves, és amint a szakértők minden alkalommal megjegyzik: fehér holló az a példány, aminek a kilométer-óráját nem pörgették vissza vagy 100 ezer kilométerrel.
A magyar személyautó állomány átlagos kora (év, 2024. június 30-án)
Forrás: KSH
De nemcsak a személykocsik öregek, hiszen a Statisztikai Hivatal szerint az autóbuszokkal, motorkerékpárokkal, teherautókkal és vontatókkal együtt az 5 169 681 darabos közúti járműállomány átlagos kora 15,9 év, és ezen belül a motorkerékpárok a legkorosabbak: 20,6 évesek.
Egyéb járműfajták átlagos kora (év, 2024. június 30-án)
autóbusz 12,5
motorkerékpár 20,6
tehergépkocsi 14,6
vontató 10,2
Forrás: KSH
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.