Amiről sokan elfeledkeznek: a hátsó ködlámpa
Úgy látszik, sokan gondolják, hogy a modern autók LED-menetfénye olyan erős, hogy nappali ködben messziről is látszik. Ez többnyire így is van, de az alulra helyezett elülső ködlámpának az az előnye, hogy a vastagon gomolygó köd alatt világítja meg az utat, míg a tompított fény használata azért nem ajánlott, mert az belevilágít a ködbe, onnan visszaverődve pedig szinte lehetetlenné teszi, hogy meglássuk, mi van a fényes tükröződés mögött. Út szélén bandukoló atyafi, vagy egy félreállt lerobbant autó? Sok esetben csak az utolsó pillanatban lehet meglátni.
De legalább ilyen fontos a hátsó ködláma használata, amiről a menetfénnyel autózók rendszeresen megfeledkeznek, pedig a hátsó ködlámpa feladata az, hogy a legsűrűbb ködben is messziről láthatóan jelezze a mögöttünk jövőknek, hogy: itt vagyunk!
És ezen életek múlhatnak, hiszen bekapcsolásával elkerülhetők a ráfutásos balesetek.
A hátsó ködlámpák nagyon erős vörös fénye persze csak sűrű ködben használható, mert – és erről is sokan elfeledkeznek – ha kijutunk a ködből, akkor már elvakíthatja a mögöttünk jövő autó vezetőjét.
Tehát, ha kitisztul az idő, tessék kikapcsolni!
De sose felejtsük el használni, ha a földre szállt felhőben autózunk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.