Baleseti statisztika: nem vezetünk biztonságosabban
Ebben az évben október végéig jelentősen kevesebb volt az ittasan okozott személysérüléses balesetek száma, mint az elmúlt években. Ezzel azonban jószerével vége is a kedvező tendenciáknak.
Az első tíz hónapban ugyanis 407-en haltak meg az utakon, míg az elmúlt év azonos időszakában 398 közlekedési halálesetet regisztrált a rendőrség.
Igaz, 368-ről 361-re csökkent a halálos közúti balesetek száma, viszont ez a két adat összevetve azt jelenti, hogy egy-egy ilyen végzetes balesetben többen vesztették életüket.
Ugyancsak több lett a személysérüléses közlekedési baleset, mégpedig a tavalyi tízhavi 12 128-cal szemben 12 435. És ezekben a személysérüléses balesetekben összesen 16 728-an haláloztak el, illetve sérültek meg, míg tavaly ilyenkor 16 103 ember szerepelt a kimutatásban.
A személysérüléses közúti közlekedési balesetek okai között első helyen áll az elsőbbség meg nem adása (32 százalék), majd a gyorshajtás következik 27 százalékkal, míg a kanyarodáskor bekövetkezett esetek az összes baleset 18 százalékát tették ki.
Ami a balesetek okozóit illeti, sajnálatos, hogy a személysérülésés balesetek 9 százalékát kerékpárral, 3 százalékát „mikromobilitási eszközök”, vagyis elektromos robogók okozták, míg a szintén rendszám nélküli segédmotoros kerékpárok részesedése 4 százalék volt.
Ezzel szemben az autóbuszok az ilyen balesetek mindössze 1 százalékáért voltak felelősek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.