Hogyan töltsük az elektromos autót?
Ismeretes, hogy az elektromos autók futásteljesítménye télen jóval kisebb, mint máskor, mert minél alacsonyabb a hőmérséklet, annál inkább csökken az akkumulátorok teljesítménye.
Emellett amíg a belsőégésű motorok hulladékhője simán befűti az utasteret, az elektromos autókat csakis árammal lehet felmelegíteni, ami persze csökkenti a hatótávot. Az utastér fűtését csökkenthetjük az ülésfűtés vagy a fűthető kormánykerék használatával, de azért ezek is terhelik az akkumulátort.
Mindezek mellett azt is jó tudni, hogy az alacsony külső hőmérséklet miatt lelassuló kémiai folyamatok az akkumulátor töltés idejét is megnövelik, ezért célszerű taktikusan megválasztani a töltés időpontját és módját.
Ha úgy időzítjük a töltést, hogy nagyjából a tervezett indulás előtt legyen feltöltve az akku, nem kell menet közben energiát pazarolni az akkumulátor és az utastér felfűtésére. Szerencsére az újabb elektromos autókban már úgynevezett akkumulátor temperáló rendszerek vannak, amelyek előfűtik az akkut, így csökkentve a motor felfűtésére fordított energia mennyiségét.
Az is nagy segítség, ha magát az utasteret már akkor fűtik fel, amikor az autó még töltőn van, így az akkumulátort nem terheli a fűtés menet közben – tanácsolja a Közlekedéstudományi Egyesület.
A szakemberek szerint emellett célszerűbb váltóáramú (AC) töltést használni, mivel a gyorstöltés hidegben kevésbé hatékony, és hosszú távon károsíthatja az akkumulátort.
Mindebből az következik, hogy az elektromos autók élettartamát és hatótávolságát nagyban javíthatja, ha az autót garázsban tartjuk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.