Ilyen a megújult Škoda Enyaq
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló modelljeként bevezetett Škoda Enyaq ma már számos kulcsfontosságú európai piacon a legkelendőbb akkumulátoros-elektromos járművek közé tartozik: az Enyaq és az Enyaq Coupé több mint 250 ezer vevőt hódított meg.
Az új Enyaq család SUV és SUV coupé változatokból áll, és a márka új, Modern Solid dizájnnyelvét képviselik, ami még vonzóbb megjelenést kölcsönöz nekik.
-
Új Enyaq
Új Enyaq Coupé
Hosszúság (mm)
4658 (+9)
4658 (+5)
Szélesség (mm)
1879
1879
Magasság (mm)
1622 (+1)
1623 (+2)
Tengelytáv (mm)
2766 (+1)
2766 (+1)
Légellenállási együttható (cd)
≥ 0,245
≥ 0,225
A korszerűsített Enyaq megnövelt hatótávolsággal büszkélkedhet, amely részben az optimalizált aerodinamikának, valamint a fenntartható anyagoknak és a széleskörű alapfelszereltségnek köszönhető.
A Modern Solid dizájnnyelvet követő új Škoda Enyaq jellegzetes formájával és letisztult vonalvezetésével tűnik fel a forgalomban. A motorháztetőn lévő logót a Škoda felirat váltotta fel, és a hátsó felirathoz hasonlóan ez is egyedi matt krómozást kapott.
Az Enyaq és az Enyaq Coupé erőteljes megjelenését a 19 - 21 hüvelyk közötti méretben elérhető nagyméretű, aerodinamikai szempontból optimalizált könnyűfém keréktárcsák hangsúlyozzák. A modellek gondos tervezését mutatja, hogy az előző Enyaq 0,264-es légellenállási együtthatójával szemben az újdonság 0,245-ös értékkel büszkélkedhet, míg a Coupé cw-értéke a korábbi 0,234 helyett mindössze 0,225.
Így a Škoda jelenlegi kínálatának ez a legáramvonalasabb modellje, ami jelentősen növeli a járművek WLTP-ciklus szerinti hatótávolságát.
Két akkumulátorméret és háromféle hajtáslánc
Az Enyaq 60 lítiumion-akkumulátora kilenc modulból áll, amelyek mindegyike 24 akkumulátorcellát tartalmaz, 63 kWh teljes bruttó kapacitást eredményezve. Ezt a hátsó tengelyen egy 150 kW-os, állandó mágnesekkel ellátott elektromos szinkronmotorral kombinálják, amely 310 Nm maximális nyomatékot juttat a hátsó kerekekhez. A modell végsebessége 160 km/h. Az Enyaq 85 változat szintén villanymotorral és hátsókerék-meghajtással rendelkezik, de nagyobb, tizenkét modulból álló lítiumion-akkumulátort kapott, amelynek bruttó kapacitása 82 kWh. Motorja 210 kW* teljesítményt és 545 Nm maximális nyomatékot biztosít. Az Enyaq 85x szintén nagyobb akkumulátorral készült, de az első tengelyen egy második, aszinkron villanymotor is elhelyezkedik, amely lehetővé teszi az összkerékhajtást. Ez a rendszer folyamatosan szabályozza az első kerekekre továbbított teljesítményt, amely így csökkenti az energiafogyasztást, az iránytartást pedig javítja. Mindkét változat végsebessége 180 km/óra. Mindhárom hajtáslánc-változat elérhető az SUV verzió és a Coupé, valamint azok Sportline változatai esetében is.
-
Verzió
60 (Coupé)
85 (Coupé)
85x (Coupé)
Hatótávolság (km)
437 (446)
586 (596)
559 (567)
Akkumulátor kapacitás (kWh) (bruttó/nettó)
63/59
82/77
82/77
Töltési idő (perc) (10% - 80%)
24
28
28
Maximális töltési sebesség (kW)
165
135
175
Teljesítmény (kW)*
150
210
210
Végsebesség (km/h)
160
180
180
Gyorsulás (sec)
(0-100 km/h)8,1
6,7
6,7
Hajtás
Hátsókerék
Hátsókerék
Összkerék
A modellcsalád azonban nem csak a fenti adatokra büszke, hanem a csomagtérre is, ami az Enyaq esetében 585 - 1710 liter, míg az Enyaq Coupé esetében 570 - 1610 liter űrtartalmú.
Az 5 hüvelykes digitális műszeregység és a központi 13 hüvelykes infotainment-kijelző az alapfelszereltségbe tartozik.
Az új digitális funkciók tovább egyszerűsítik a parkolást. A külön rendelhető Intelligens Park Assist parkolássegítő rendszer két új funkcióval bővül. A Távolsági Park Assist lehetővé teszi, hogy az Enyaq automatikusan beálljon a párhuzamos és merőleges parkolóhelyekre, miközben a tulajdonos az okostelefonján lévő MyŠkoda alkalmazáson keresztül irányítja. A manővertípus kiválasztása után az Enyaq autonóm módon kezeli a kormányzást, a fékezést és a mozgást.
A Trained Park asszisztens lehetővé teszi a jármű számára, hogy „megtanuljon” öt meghatározott parkolóhelyet akár 50 méteres távolságig megközelíteni. Amint az Enyaq felismeri az elmentett helyet, a Távolsági Trained Park segítségével képes automatikusan odahajtani. Ez a MyŠkoda alkalmazáson keresztül vezérelhető.
Az Enyaq alapfelszereltségéhez tartozó KESSY Advanced további kényelmet kínál az Open-On-Approach funkcióval, amely kinyitja az ajtókat és a csomagtérajtót, ha a kulcstartó a jármű 1,5 méteres körzetében található. A Walk-Away Locking automatikusan lezárja a járművet, ha a kulcs 2,5 méternél távolabb kerül a járműtől.
A MyŠkoda alkalmazás legújabb verziója számos újítást tartalmaz. Az Enyaq Škoda Connect szolgáltatásai például mostantól magukban foglalják a „zárás és nyitás” funkciót, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az alkalmazáson keresztül távolról nyissák ki vagy zárják be járművüket. Egy másik új funkció, a „megelőző karbantartás”, amely a menetadatok és a gépkocsi állapotjelentés alapján azonosítja a lehetséges problémákat, mielőtt azok felmerülnének. Ez a szolgáltatás ellenőrzi a hajtóakkumulátort, a 12 V-os akkumulátort, a fékbetétek kopását és a légkondicionáló rendszert.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.