Így született a Cupra Terramar
A valós méretű agyagmodellek kulcsfontosságú szerepet játszanak a járműtervezési folyamatban, hogy pontosan fel lehessen mérni a jármű végleges arányait. A 4,5 méter hosszú SUV, a Cupra Terramar külső formatervezője, Alberto Torrecillas elmondta, hogy gondosan újratervezték a kocsi motorháztetőjét, és az agyagnak köszönhetően azonnal láthatták azokat az íveket és formákat, amelyeket ki akartak emelni.
Egy jármű megalkotása persze mindig egy rajzzal kezdődik. Ezúttal is megrajzolták a márka első elektromos SUV-jának, a Terramarnak a körvonalait és formáit. A végleges formaterv megszületéséig ezeket a vonalakat számtalanszor átrajzolták, módosították, és újra meg újra átformálták őket, hogy minden arány tökéletes legyen.
„De ha igazán tapinthatóvá akarjuk tenni a felületeket, és látni, hogy az arányok megfelelőek-e, elengedhetetlen az életnagyságú modell” – magyarázza a tervező. Itt kerül a képbe az agyag.
A több mint ötezer kilogramm agyagból épített modell egyik oldala vinil borítást kapott, amely a fényezést szimulálja, így a modell valósághűnek tűnik. A másik oldalon földszínű, minden borítás nélkül. A modellt automatikusan, pontos paraméterek alapján marják, majd kézzel csiszolják, és a felület minden részletét milliméteres pontossággal formálják meg.
Bár a legújabb technológiák és digitális eszközök a tervezési folyamat kulcsfontosságú részei, a valós méretű agyagmodellek készítése elengedhetetlen. „Ez egy rendkívül izgalmas anyag, mivel ennek segítségével tanulmányozhatjuk a karosszéria elemeit és a fény-árnyék hatásokat...” – magyarázza Alberto.
További előny, hogy az agyagmodellel gyorsan lehet dolgozni, miközben a dizájn apró módosításai is azonnal láthatóvá válnak. „A motorháztető markáns vonalai a CUPRA Terramar frontrészének meghatározó elemei, mivel ezek keretbe foglalják a logót. Ezeknek az agyagmodelleknek köszönhetően könnyen beazonosítottuk és kiemeltük a dizájn hangsúlyos részeit.”
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.