Erősen indult az újautó-piac forgalma
Nem sok olyan januárt őriz az emlékezet, amikor az új személyautók forgalomba helyezése 13,4 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában elért szintet, a kishaszonjárműveké pedig 35,6 százalékkal bővült. A múlt hónapban viszont ez történt, miután 9125 új személykocsi és 1992 furgon kapott rendszámot.
Ebből persze nem lehet levonni messzemenő következtetést, csak remélni lehet, hogy a Data House fenti grafikonján láthatóhoz lesz hasonló a piaci idei dinamikája az első negyedévben.
Kedvenc márkák forgalma januárban (darab, piaci részesedés)
1 |
SUZUKI |
1167 |
12,79% |
2 |
TOYOTA |
1064 |
11,66% |
3 |
ŠKODA |
1020 |
11,18% |
4 |
FORD |
722 |
7,91% |
5 |
VOLKSWAGEN |
704 |
7,72% |
6 |
KIA |
650 |
7,12% |
7 |
BMW |
453 |
4,96% |
8 |
MERCEDES |
406 |
4,45% |
9 |
NISSAN |
363 |
3,98% |
10 |
HYUNDAI |
312 |
3,42% |
11 |
AUDI |
241 |
2,64% |
12 |
RENAULT |
221 |
2,42% |
13 |
VOLVO |
204 |
2,24% |
14 |
DACIA |
145 |
1,59% |
15 |
PEUGEOT |
141 |
1,55% |
16 |
SSANGYONG |
128 |
1,40% |
17 |
LEXUS |
125 |
1,37% |
18 |
JEEP |
110 |
1,21% |
19 |
MAZDA |
107 |
1,17% |
20 |
BYD |
104 |
1,14% |
Forrás: Data House
A fenti táblázat azt mutatja, hogy a Suzuki, a Toyota és a Škoda a magyar újautó vásárlók kedvence, hiszen csak ezek értek el 10 százalék feletti piaci részesedést, míg a Ford, a Volkswagen és a KIA kénytelen volt megelégedni a 7 százalékos tartománnyal.
Az utóbbi után megint egy nagy zuhanás következett, hiszen a BMW és a Mercedes piaci részesedése nem érte el az 5 százalékot, ám, mivel nem tömegmárkákról van szó, ez egyáltalán nem rossz eredmény.
A táblázat azonban azt is megmutatja, hogy az egykor a dobogóról le sem robbantható Opel ezúttal a 21. helyre szorult 88 darabbal és 0,96 százalékos részesedéssel, nem is beszélve arról, hogy a Citroen és a FIAT mindössze 62, illetve 42 autót helyezett forgalomba, ami a 25. valamint a 29. helyet jelentette.
A szegmensek csatáját a divatvezetők nyerték. A B-SUV osztály a piac 24,41 százalékát szerezte meg, az utána következő C-SUV 22,19 százalékot, míg a C-Alsó-közép kategóriának meg kellett elégednie 17,60 százalékkal. A piacra jellemző, hogy a negyedik helyre is városi terepjáró került: a D-SUV szegmens 8,09 százalékos piaci részesedést ért el.
A legkapósabb modellek januárban
SUZUKI S-CROSS 572
ŠKODA OCTAVIA 537
SUZUKI VITARA 451
KIA CEED 264
FORD TOURNEO CUSTOM 235
NISSAN QASHQAI J12 200
TOYOTA COROLLA 191
KIA SPORTAGE 176
VOLKSWAGEN GOLF 175
TOYOTA COROLLA CROSS 157
ŠKODA KODIAQ 149
TOYOTA C-HR 138
ŠKODA SUPERB 135
FORD KUGA 133
SUZUKI SWIFT 133
TOYOTA YARIS CROSS 126
FORD NEW PUMA 124
HYUNDAI TUCSON 123
DACIA DUSTER 113
TOYOTA RAV4 112
RENAULT CLIO 109
NISSAN JUKE 106
Forrás: Data House
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.