Ilyen az új Škoda Superb limuzin plug-in-hibrid hajtáslánccal
Már hálózatról tölthető hibrid (PHEV) hajtáslánccal is elérhető a Superb negyedik generációjának limuzin változata. A kocsiban a második generációs hibrid hajtáslánc egy 1.5 TSI, négyhengeres turbós benzinmotort (110 kW/150 lóerő) ötvöz egy elektromos motorral.
A két motor együttesen 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt biztosít, amelyet egy hatsebességes dupla tengelykapcsolós váltó juttat az első kerekekre. A nagyfeszültségű akkumulátort, amelynek bruttó kapacitása 25,7 kWh, négy modulból áll, és a hátsó ülések alatt helyezték el.
A váltóba egy háromfázisú állandó mágneses szinkron elektromos motor van beépítve, melyet egy tengelykapcsoló választ el a belső égésű motortól. Ez a motor önállóan is képes a jármű meghajtására, vagy együttműködhet a benzinmotorral.
Elektromos üzemmódban a villanymotor önmagában 85 kW maximális teljesítményt és 330 newtonméteres nyomatékot biztosít. Ez szolgál a belsőégésű motor indítására is, így helyettesíti a hagyományos generátort.
A Superb limuzin PHEV több mint 120 kilométeres (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságával kiválóan alkalmas a mindennapi közlekedéshez. A legújabb modellgeneráció újításai közé tartoznak a második generációs LED-Mátrix fényszórók, az újratervezett belső tér az intuitív kezelést biztosító Škoda Smart Dials vezérlőkkel.
Az autó háromféle konfigurációban tudja használni az 1.5 TSI benzinmotort és az elektromos motort a kiválasztott vezetési módtól függően. A Superb modellcsaládban elérhető standard vezetési módok (Eco, Comfort, Normál, Sport, Egyéni) mellett a Superb limuzin PHEV modell három további hibrid opciót kínál: E-mód, Hibrid mód és Sport mód.
A Škoda újdonsága kényelmes töltési lehetőségeket kínál a különböző igényeknek megfelelően. Egy fali töltőkészülék vagy egy 11 kW-os maximális töltési teljesítményű váltóáramú (AC) töltőpont segítségével 2,5 óra alatt teljesen feltölthető nulláról 100 százalékra. A gyorsabb töltés érdekében az akkumulátor akár 50 kW-os egyenáramú (DC) gyorstöltést is támogat, így 26 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Menet közben az akkumulátor folyamatosan töltődik a regeneratív fékezés által, amely lassításkor elektromos árammá alakítja a mozgási energiát.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.