Tavaly is a Volkswagen vezetett Európában
Amint a JATO Dynamics fenti táblázatán látszik, az elmúlt évben a Volkswagen, a Toyota, a BMW, a Škoda és a Mercedes adta el a legtöbb személyautót Európa 28 országában.
Az európai új személygépkocsik piaca tavaly 0,9 százalékkal bővült 2024-ben – derül ki a JATO Dynamics új adataiból, amelyek szerint 12 909 741 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Európa 28 országában.
A regisztrációk enyhe emelkedése ellenére 2024 volt az ötödik év, amikor a forgalomba helyezési adatok a világjárvány előtti szintekhez képest visszafogottak voltak. Az európai autópiac közel 2,9 millió darabbal zsugorodott a járvány 2020-as megjelenése óta.

A legkapósabb modellek (2024/2023)
A regisztrációk csökkenése a tisztán elektromos modellek (BEV, battery-electric vehicles) európai piaci részesedésében is megmutatkozott, amely a 2023-as 15,7 százalékról tavaly 15,4-re csökkent.
Norvégia 2024-ben is megőrizte vezető pozícióját, hiszen ott a legnagyobb, 88 százalékos a tisztán elektromos autók piaci részesedése. Utána következik Dánia (51%), Svédország (35%) és Hollandia (34,7%). Dánia, Belgium, Norvégia, Luxemburg és Hollandia volt az az öt európai ország, ahol a BEV-k éves szinten a legnagyobb piaci részesedést szerezték, míg Németországban, Írországban, Finnországban, Romániában és Svédországban ennek ellenkezője történt.
A gyártók szempontjából a BEV-piac 2024-ben nem változott jelentősen. A Volkswagen-csoport termékei továbbra is a legkeresettebbek: 2024-ben több mint 427 ezer darabot regisztráltak elektromos modelljeiből.
Tisztán elektromos modellek forgalma Európa 28 országában (2024/2023)
A második helyen a Tesla következett, annak ellenére, hogy a többi piaci szereplő által támasztott verseny erősödött, és a Model 3 nem tudta ellensúlyozni a jelentős veszteségeket, miközben a fogyasztók az új Model Y érkezésére vártak – írta a JATO Dynamics.
A harmadik helyen a Stellantis állt, amely a BEV-gyártók első három helyezettje között maradt, annak ellenére, hogy 10 százalékos volumencsökkenést könyvelhetett el.
Bár nem minden autógyártó kínál teljesen hibrid modelleket, a szegmens 2023 és 2024 között 21 százalékos éves növekedést könyvelhetett el, és tavaly minden olyan autógyártó, amelyik teljesen hibrid (HEV, Hybrid Electric Vehicles) járműveket kínált, növelte az ilyen modellek eladásait. Ennek ellenére, a JATO csak a tölthető, vagyis a plug-in hibridekre vonatkozó (PHEV) adatokat tett közzé:
Amint a JATO Dynamics összefoglalta, a SUV-kategória maradt a legkelendőbb járműszegmens Európában, annak ellenére, hogy a kategória növekedése az elmúlt három évben mérséklődött. A 2024-ben Európában forgalomba helyezett összes jármű 54 százaléka volt SUV, ami rekord piaci részesedést jelent. Európában a fogyasztók összesen 6,92 millió SUV-t vásároltak, ami 4 százalékkal több, mint 2023-ban.
A kategórián belül a kompakt SUV-k (C-SUV) voltak a legnépszerűbbek, amelyek tavaly az összes SUV-regisztráció 42 százalékát tették ki. Őket követték a kisebb modellek (B-SUV) 36 százalékos piaci részesedéssel. A legnagyobb növekedést azonban a luxus SUV-ok produkálták, amelyek regisztrációi 13 százalékkal, 56 300 darabra nőttek.
Az Európában tavaly forgalomba helyezett új SUV-ok közel egynegyede a Volkswagen-csoporttól származott, a T-Roc és a Tiguan a kategória tíz legkelendőbb modellje között volt. A Stellantis volt a második legsikeresebb gyártócsoport közel 800 000 darabbal, ami azonban 7 százalékkal volt kevesebb, mint 2023-ban , míg a Hyundai-Kia csoport a harmadik helyen állt 705 500 darabbal, 1 százalékos csökkenéssel.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.