Párizsban ünnepelte a 130-at a Škoda
A Škoda Auto február elején ünnepelte 130. évfordulóját a párizsi Rétromobile klasszikus autókiállításon. A cseh autógyártó a Škoda France-szal együttműködve 16 járművet állított ki 500 négyzetméteren a járműipar történetének három különböző évszázadából, és ezzel egy utazást kínált a vállalat örökségén keresztül. A Rétromobile a világ egyik legrangosabb klasszikus autókiállítása, amely évente mintegy 130 ezer nemzetközi látogatót vonz.
A kiállítás a Škoda gyökereit egészen a 19. század végéig követte nyomon az 1897-es L&K Slavia kerékpár másolatával, amelyet két történelmi motorkerékpár kísér: Az 1903-as L&K BZ-t egy 331 cm³-es egyhengeres motor hajtotta (képünkön), amelynek végsebessége elérte a 60 kilométert óránként. Az 1905-ös L&K CCR pedig a vállalat folyamatos fejlődését tükrözte a motorkerékpár-technika terén.
Természetesen bemutatták az 1920 és 1940 közti aranykorszak modelljeit. Így például az 1929-es Škoda L&K 110-et, ami a Laurin & Klement, valamint a Škoda ipari csoport 1925-ös egyesülése utáni időszakot képviseli, amely fokozatosan a járművek átnevezéséhez vezetett. Ugyancsak ott volt a kék, aerodinamikus karosszériával a 110 kilométeres végsebességre képes 1940-es Škoda Rapid OHV is.
A vezető képünkön látható a fehér 1958-as Škoda 1201 STW szervizautó , amelyet többféle karosszériaváltozatban – köztük mentőautó kivitelben – gyártottak.
Az 1961-es Škoda Felicia Cabrio, amelyet egy 1089 köbcentis, 50 lóerős négyhengeres motor hajtott, az 1960-as évek eleganciájának ikonjává vált, és akár 130 km/h sebességet is elérhetett.
A zöld Felicia alatti fekete kocsi pedig nem más, mint az egyedi Škoda 110 Super Sport Ferat 1981-ből, amely kifejezetten a Ferat Vampire (Upír z Feratu) című kultikus cseh horrorfilmhez készült.
Nem messze tőle volt látható a Škoda Trekka robusztus haszonjármű, amelyet 1966 és 1973 között szereltek össze Új-Zélandon a Škoda Octavia Super mechanikus alkatrészeinek felhasználásával.
A 2014-ben bemutatott Škoda Yeti Extreme Conceptet nagy teljesítményű show-autónak szánták.
A Škoda jelenlegi gyártási palettáját Párizsban két elektromos modell képviselte: a Škoda Enyaq és a vadonatúj Škoda Elroq.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.