Das WeltAuto: az első két hónapban minden szegmens forgalma bővült
A januári 79 080 átírással szemben februárban csak 75 844 használt autó cserélt gazdát, a kéthavi forgalombővülés mégis 4,2 százalékos volt az előző év azonos időszakához képest. Ez annak köszönhető, hogy januárban 8,2 százalékkal több személyautó került új tulajdonoshoz – olvasható a Data House kimutatásában.
Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója ugyanakkor arról számolt be, hogy az idei első két hónap kiemelkedő eredményt hozott a Das WeltAuto számára. Olyan modellek iránt is érdeklődtek az ügyfelek, amelyek iránt korábban nemigen. Kiemelte ugyanakkor, hogy az elmúlt év utolsó negyedéhez képest januárban és februárban nem volt olyan szegmens, amelyben nem élénkült volna komoly mértékben a vásárlók érdeklődése. Kimagasló volt a különféle megkeresések száma, és nemcsak vásárlásra, hanem eladásra is. Ugyanakkor március első felében egy kis lanyhulás volt tapasztalható.
Februári használt személykocsi tulajdonosváltozási toplista (darab, piaci részesedés)
1 |
OPEL |
7738 |
10,20% |
2 |
VOLKSWAGEN |
7592 |
10,01% |
3 |
SUZUKI |
6282 |
8,28% |
4 |
FORD |
6062 |
7,99% |
5 |
BMW |
4803 |
6,33% |
6 |
TOYOTA |
4347 |
5,73% |
7 |
ŠKODA |
4094 |
5,40% |
8 |
MERCEDES |
3753 |
4,95% |
9 |
RENAULT |
3562 |
4,70% |
10 |
AUDI |
3468 |
4,57% |
Forrás: Data House
„A kínálatunkban inkább 5-6 millió forint feletti autók vannak tehát a nagyon olcsó kategóriák a Das WeltAuto kínálatában nem jelennek meg. Ugyanakkor az is tapasztalható, hogy sok magánszemély keres meg minket, hogy segítsünk autójuk értékesítésében, mondjunk rá árat, és nem feltétlenül autócsere, hanem eladás céljából –mutatott rá Tóth Péter, aki szerint az erős évkezdés összefüggésben lehet azzal, hogy nagyon sokan közép-hosszú lejáratú állampapírokba fektettek, amelyek futamideje lejárt, és bizonyára egy részük autóra fordította a pénzét.
Átírási toplista, január-február (darab, piaci részesedés)
1 |
OPEL |
15921 |
10,28% |
2 |
VOLKSWAGEN |
15796 |
10,20% |
3 |
SUZUKI |
12867 |
8,31% |
4 |
FORD |
12415 |
8,01% |
5 |
BMW |
9685 |
6,25% |
6 |
TOYOTA |
8875 |
5,73% |
7 |
ŠKODA |
8458 |
5,46% |
8 |
MERCEDES |
7687 |
4,96% |
9 |
RENAULT |
7330 |
4,73% |
10 |
AUDI |
7207 |
4,65% |
Forrás: Data House
A kínai autókkal kapcsolatban a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója elmondta, hogy ugyanolyan garanciális feltételekkel kaphatók, mint a régebben bevezetett márkák, de a használtautó piacon éppúgy egy-két év múlva jelenhetnek meg, mint egy ismertebb márka újonnan bevezetett modelljei.
Ezekből a magyar piacon újnak számító kínai márkákból 3-4 év múlva jelenhetnek meg jelentősebb mennyiségek a használtpiacon.
„Igaz, a hálózatban is jelentkezett már olyan ügyfél, aki kínai autót szeretett volna értékesíteni, vagy beszámíttatni, de mivel a használtpiacnak még nincsenek tapasztalatai a kínai autókkal, nem túl ambíciózus árakat adtunk a felkínált gépkocsikra. És egyelőre a piac is nagyon óvatosan kezeli őket” – mondta Tóth Péter, aki a nem a Volkswagen csoport márkáival kapcsolatosan elmondta, hogy „a Das WeltAuto Centrumban már majdnem minden márkával találkoztunk, de leggyakrabban a BMW, a Mazda, Opel, Peugeot egyes modelljei jelentek meg nálunk eladásra. Ugyanakkor óvatosak vagyunk a csoporton kívüli márkák felvásárlásával kapcsolatban, hiszen a szervizszakembereink az Audi, Volkswagen, SEAT, Cupra és Škoda modellek javítására vannak kiképezve. Másrészt az ügyfeleink négyötöde csak ezek modelljei iránt érdeklődik.”
A szakember szerint ma még nehéz megjósolni a piaci tendenciákat, hiszen az amerikai vámpolitikai és egyéb intézkedések némi bizonytalanságot okoztak a világgazdaságban, tehát valószínűleg csak a márciusi, sőt, az áprilisi adatok birtokában, valamikor májusban lehet jóslásokba bocsátkozni. Az első negyedéves adatokból pedig már lehet majd következtetni a PHEV (Plugin Hybrid Electric Vehicle), vagyis a tölthető hibrid modellek keresletének alakulására.
Az viszont komoly hatással van a piacra, hogy az új autók jelentős drágulása miatt a 3-4-5 éves modellek a korábbiaknál jóval hosszabban tartják az áraikat, és az az ügyfélkör, amely néhány éve még az ilyen korú autókat vette, ma már csak a jóval idősebbeket engedhet meg magának.
Miután egyre több új elektromos modell kerül forgalomba, ez természetesen a régebbi elektromos modellek áraira is hatással van, ugyanakkor markáns árváltozás vagy kereslet élénkülés nem tapasztalható. A legtöbb ügyfél egyfajta elektromos autó támogatásra vár, amely felélénkítheti mind az új, mind pedig a használt elektromos autók értékesítését.
Vezető szegmensek részesedése a használt piacon
C-Alsó-közép |
27,85% |
B-Kisautó |
20,61% |
D-Felső-közép |
14,06% |
C-SUV |
5,79% |
B-SUV |
5,16% |
C-Egyterű |
5,13% |
Forrás: Data House
Az értékesítési igazgató tapasztalatai szerint továbbra is a legkeresettebek a kombik, de új tendencia, hogy már sokan SUV modellekre cserélik a kombijukat.
A használtpiac kedvenc modelljei (január, február)
SUZUKI SWIFT 5813
OPEL ASTRA CLASSIC 4281
FORD FOCUS 4261
VOLKSWAGEN PASSAT 4092
VOLKSWAGEN GOLF 4055
ŠKODA OCTAVIA 3789
OPEL CORSA 2972
BMW SERIES 3 2523
ŠKODA FABIA 2198
VOLKSWAGEN POLO 2147
FORD MONDEO 1861
TOYOTA COROLLA 1973
TOYOTA YARIS 1786
RENAULT MEGANE 1775
AUDI A4 LIMOUSINE 1724
Forrás: Data House
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.