A legszebb business modell: Audi A6 Sedan
Nemrégiben írtuk meg, hogy ötcsillagos lett az A6, igaz, akkor még csak az Avant és a Sportback változatról volt szó. Azóta nagyot fordult a világ, hiszen az Audi az A6 modellcsaládját egy klasszikus business Sedannal bővíti.
Ez a modell új mércét állít fel a dizájn és az aerodinamika terén: 0,23-as (!) légellenállási együttható a belső égésű motorral felszerelt sorozatgyártású modellek közül a legjobb érték az Audi történelmében.
A lépcsőshátú karosszéria különleges formája jelentősen hozzájárul a jármű kiemelkedő aerodinamikájához. A csomagtérajtó élesen ívelt vonala az előtte található mélyedéssel együtt optimális légáramlást biztosít. A nagyméretű, széles diffúzorral kombinálva, ideális egyensúlyt teremt a hátsó tengelyen jelentkező felhajtóerő és a légellenállás között, ami fokozza a menetdinamikát.
Az Audi A6 Sedan teljes hossza 4,99 méter, ami 60 milliméterrel hosszabb az előző modellnél. A 2927 milliméteres tengelytáv hozzájárul a hosszabb utak kényelméhez, és tágas belső teret eredményez. Az A6 Sedan szélessége tükrök nélkül alig 1,88 méter.
Az új állítható átlátszóságú panoráma üvegtető tovább fokozza a tágasság érzetét. Szinte az egész vezetőtéren és hátsó részen átível, és lehetővé teszi, hogy a belső tér fényárban ússzon, vagy hatékonyan árnyékolva legyen.
A kocsi 1050 milliméter széles csomagtartójában két nagy bőrönd is könnyedén elfér egymás mellett, és maga a csomagtartó akár 492 literes is lehet – a motorváltozattól függően.
A lágy hibrid technológiával (MHEV plus) működő hajtás nagyban hozzájárul a kiemelkedő vezetési élményhez. A 2.0 TDI négyhengeres motor mellett, amely 150 kW (204 lóerő) teljesítményt nyújt, a 270 kW (367 lóerő) teljesítményű 3.0 TFSI hathengeres motor szintén rendelkezik ezzel a fajta részleges villamosítással.
Az MHEV plus rendszer hozzájárul a belső égésű motor hatékonyabb működéséhez, javítja a jármű teljesítményét és a vezetési kényelmet, valamint csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást. Lehetővé teszi a tisztán elektromos parkolást és manőverezést. Az A6 Sedan városi közlekedésben, dugóban araszolva vagy városon kívül, egy közeli falu felé gurulva is képes elektromos hajtással közlekedni. Ezenkívül az MHEV plus technológia induláskor vagy előzéskor akár további 230 newtonméter nyomatékot és akár 18 kW (24 lóerő) teljesítményt biztosít. Lassításkor pedig akár 25 kW energia is visszanyerhető.
A „Digital Stage” rendszer az Audi MMI panorámakijelzőt és az MMI utaskijelzőt foglalja magában. A karcsú vonalvezetésű, különálló Audi MMI panorámakijelző ívelt kialakítású és OLED technológiát alkalmaz. A rendszer az Audi virtuális vezetőteréből, egy 11,9 hüvelykes kijelzőből, valamint a 14,5 hüvelykes MMI érintőképernyőből áll. A digital stage rendszer az első utas számára is bővíthető egy opcionális, 10,9 hüvelykes MMI kijelzővel, amely harmonikusan illeszkedik a műszerfalba. Segítségével az első utas weboldalakat böngészhet, videós tartalmakat streamelhet, valamint támogatást kap a navigációhoz és a legközelebbi benzinkút gyors megtalálásához. A dinamikus adatvédelmi üzemmód megakadályozza, hogy a járművezető közlekedés közben zavaró tartalmakat, például videókat nézzen.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.