Cupra Terramar: öt csillag
A SUV-kivitelű autók népszerűsége egyre nő: a tavaly világszerte eladott új autók 54 százalékát adták, és különösen a családokat vonzza a praktikusságuk és biztonságuk. Ezért az Euro NCAP ebből a kategóriából válogatott a legutóbbi tesztsorozatán, és alapos töréstesztnek vetette alá az 1840 kilogrammos önsúlyú Cupra Terramar 1.5 TSI 200 kW eHybrid modellt.
A Terramar az oldalsó oszlopteszt közben és utána. Az oldalsó oszlopteszt során az autót 32 kilométeres sebességgel oldalirányban egy merev acéloszlopnak lökik, de úgy, hogy még nézni is fáj.
A teljes szélességű merev akadálynak 50 kilométeres sebességgel küldik neki az autót, azt figyelve, a gyűrődőzóna megfelelően védi-e az utasteret. Képünkön látható, hogy a zóna sikeresen elnyelte a mozgási energiát, olyannyira, hogy az első ajtók nyithatók maradtak.
Annak érdekében, hogy modellezzék az olyan balesetet, amikor a Terramarba oldalról belerohan egy másik autó, egy deformálódó kost hajtanak neki a vezető ajtajának, mégpedig 60 kilométeres sebességgel.
Amint a fotón jól látszik, nemcsak a függönylégzsákok, hanem a két első ülés közti légzsák is aktiválódott. Ez utóbbi megakadályozza, hogy karambol során az elöl ülők összeüssék a fejüket, ami nemcsak fájdalmas, de végzetes is lehet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.