Már ötmilliónál tart a Fabia
Nemrég gördült le az ötmilliomodik Škoda Fabia a gyártósorról Mladá Boleslavban. Ez a megfizethető belépőmodell 1999 óta – az Octavia mellett – fontos mérföldkövet jelent a Škoda márka modernkori történetében. Az első generációs Fabia a Volkswagen Csoport teljesen új platformjára épült, és kategóriájának egyik legtágasabb autójaként tűnt ki, amely a praktikumot, a kiváló ár-érték arányt és a Simply Clever funkciók sokaságát ötvözte. Ez a nyerő formula tette a Fabiát sikeressé mind a régi, mind az új vásárlók körében Európában és azon kívül egyaránt. A mai negyedik generáció modern, üzemanyag-takarékos belsőégésű motorokkal és fejlett biztonsági rendszerekkel rendelkezik. Tekintettel a márka tartós népszerűségére és fontosságára, a jelenlegi Fabia gyártása 2030 után is folytatódik.
A Škoda Fabia régóta a márka legkelendőbb modelljei közé tartozik. A 2024-es évben a Škoda harmadik legnépszerűbb járműve volt, világszerte 117 100 darabot szállítottak belőle. Az első generációt az 58. Frankfurti Autószalonon mutatták be 1999-ben, a közkedvelt Felicia utódjaként. Teljesen új platformra épült, és motorok, sebességváltók és karosszériaváltozatok széles választékával kínálták. Az évek során a Fabia kulcsszerepet játszott a Škoda márka népszerűségének növelésében az európai piacokon. Neve a motorsport történelmében is szilárdan gyökerezett - beleértve a legújabb generációkat is. A Fabia Rally2, a Fabia Rally2 evo és a jelenlegi Škoda Fabia RS Rally2 minden idők legsikeresebb raliautói közé tartoznak saját kategóriájukban.
Az első generációs Škoda Fabia (1999-2008) ötajtós ferdehátú modellként debütált, amelynek hossza 396 centiméter volt. Alig egy évvel később bemutatták a kombi változatot, amely már 425 centiméter hosszú volt.
A Škoda Fabia második generációja (2007-2014) a 2007. márciusi Genfi Autószalonon mutatkozott be. Ugyanarra a platformra épült, mint elődje, de 22 milliméterrel hosszabb és 47-tel magasabb volt. A praktikus kombi változat hat hónappal később következett.
A harmadik generációt (2014-2022) 2014 októberében mutatták be a Párizsi Autószalonon. A modern PQ26 platformra épült, új arányokkal, amelyek dinamikusabb megjelenést kölcsönöztek neki – 9 centivel szélesebb és hárommal alacsonyabb, mint elődje. A biztonság és a kényelem is jelentősen javult: ez a Fabia már Front Assist, adaptív sebességtartó automatikával és a vezető fáradtságát érzékelő berendezéssel is elérhető volt. A 2018-as ráncfelvarrás további fejlesztésekkel egészült ki, többek között Full LED fényszórókkal és holttérfigyelővel.
A Škoda Fabia negyedik generációja 2021 tavaszán érkezett meg az MQB A0 platformra épülő ötajtós ferdehátú modellként, amelynek hossza meghaladta a 4,1 métert, a csomagtartó kapacitása pedig 50 literrel, bőséges 380 literre nőtt. A legújabb funkciókkal és rendszerekkel szerelhető fel, mint például az automatikus parkolás és a Travel Assist 2.0, amely adaptív sebességtartó automatikát, prediktív gyalogos- és kerékpáros-védelmet, adaptív sávvezetést és közlekedési táblafelismerést tartalmaz.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.