Ha elkap a zivatar
Jóllehet a meteorológia előre figyelmeztet, ha egy frontbetörés viharos szelet és nagy mennyiségű esőt hoz, a kánikulában vezetők azonban sokszor egyik percről a másikra egy özönvíz közepén találják magukat.
Ilyenkor nem csak az a baj, hogy egy csapásra megváltoznak az út- és látásviszonyok, hanem sokk éri az emberi szervezetet is. A vakító napsütést és a hőséget kísérő tompaság után hirtelen lezuhan a légnyomás és a vérnyomás, ami sokaknál fejgörcsöt okoz, befolyásolva a vezetők reakcióidejét.
Aztán leszakad az ég, és az ablaktörlő alig bírja a munkát, az aszfaltot pedig elönti a víz.
Ekkor különösen vigyázni kell a követési távolsággal (magyarán: azonnal lassítsunk és kapcsoljuk be a hátsó ködlámpát is!), mert amíg az eső le nem mossa az aszfaltról a port, ez a vékony nyálkás elegy jobban csúszik, mint a vizes aszfalt.
Fotó: 112 Emergency Press Hírügynökség
A vizes aszfalttal meg az a baj, hogy ha sok az eső, még akkor is esélyes a gumi „felúszása” a vízfilmre, ha nincsenek vízátfolyások az úton. A kopott, vagyis kicsi mintamélységű abroncs ilyenkor különösen veszélyes, mert a kocsi éppúgy irányíthatatlanná válik, mintha jég lenne alatta.
Az alacsony sebesség akkor is életet menthet, ha mély vízbe futunk, hiszen az hirtelen lelassítja az autót, és persze ilyenkor is fennáll az irányíthatatlanság veszélye.
Tehát eső, vihar esetén csak lassan, és figyelmesen vezessünk és főleg: kerüljük a hirtelen irányváltást, fékezést, gyorsítást!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.