A használt piac kedvencei az első félévben
Az első félévben 2,5 százalékkal több, összesen 466 305 használt személyautó cserélt gazdát, mint a tavalyi azonos időszakban – tájékoztatott a Data House.
Noha az új autók piacát a B és C méretosztályú SUV modellek vezetik, a használtpiacon azonban még csak a negyedik a legnagyobb forgalmú SUV szegmens, mivel az árérzékeny magyar piacon főleg olyan modellek cserélnek gazdát, amelyek a SUV-divat előtt készültek.
Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója szerint ugyanakkor a vásárlói szokások változását mutatja, hogy a magánszemélyek egyre inkább a kocsi formatervezését nézik, hiszen divatos a SUV, és természetes, hogy az emberek szeretik követni a divatot. Ezt a trendet követi a Volkswagen csoport, amelynek márkáinak kínálatában egyre nagyobb a SUV-kivitelek aránya. Amíg az újautó piacon az SUV-szegmensben az elektromos hajtásúak vezetnek, addig a Das WeltAuto Centrum Budaörs ügyfelei továbbra is a használt benzines és dízelmotoros kocsikat keresik.
A használtpiac kedvenc márkái júniusban (darab, piaci részesedés)
1 |
OPEL |
7870 |
10,26% |
2 |
VOLKSWAGEN |
7701 |
10,04% |
3 |
FORD |
6123 |
7,98% |
4 |
SUZUKI |
5939 |
7,74% |
5 |
BMW |
4967 |
6,48% |
6 |
TOYOTA |
4535 |
5,91% |
7 |
ŠKODA |
4291 |
5,59% |
8 |
MERCEDES |
3763 |
4,91% |
9 |
RENAULT |
3708 |
4,83% |
10 |
AUDI |
3561 |
4,64% |
Forrás: Data House
„Az elektromos és a hibrid modellekből még mindig szűkebb a használt kínálat, mint a belsőégésű társaikból, ugyanakkor eddig sem tolongtak az ügyfelek az első generációs phev (plugin hibrid) illetve elektromos modellekért. Ráadásul az sem élénkíti a keresletet, hogy a phev-autókról lekerült a zöld rendszám, és 2026 januártól Budapesten már nem parkolhatnak ingyen a zöld rendszámos autók” – vázolta a helyzetet Tóth Péter, aki szerint sokan talán azért is tartózkodtak ezektől a technológiáktól, mert kérdésesnek tartják, hogy az akkumulátor hány évig bírja még, illetve a korai elektromos autók akkumulátorkapacitása meglehetősen szűkös volt, így a hatótáv is, ami az évek során még inkább gyengült.
Már látjuk – mondta az értékesítési igazgató –, hogy az első generációs EV modellek technológiai szempontból elavultak, ezért nemigen keresik az első generációs plugin hibrid, illetve elektromos modelleket. Eredeti akkumulátorral nyáron városban ötven, télen, ha megy a fűtés, és az alacsony külső hőmérséklet amúgy is csökkenti az akku teljesítményét, 30 kilométernél többet nemigen tudnak megtenni ezek az autók, így használtpiaci áruk meglehetősen alacsony. Például 12-13 éves Nissan Leaf már másfél millió forinttól kapható a piacon – még kis, 200 ezer kilométer körüli futásteljesítménnyel is.
A használtpiac kedvenc márkái az első félévben (darab, piaci részesedés)
1 |
OPEL |
48432 |
10,39% |
2 |
VOLKSWAGEN |
47383 |
10,16% |
3 |
FORD |
37408 |
8,02% |
4 |
SUZUKI |
37343 |
8,01% |
5 |
BMW |
29735 |
6,38% |
6 |
TOYOTA |
26032 |
5,58% |
7 |
ŠKODA |
25706 |
5,51% |
8 |
MERCEDES |
23307 |
5,00% |
9 |
RENAULT |
22071 |
4,73% |
10 |
AUDI |
21494 |
4,61% |
Forrás: Data House
Az új generációs plugin hibridek viszont, mint például a Volkswagen Passat, a Tiguan, vagy a Škoda Superb és a Kodiaq már elektromos üzemmódban is megtehetnek közel 100 kilométert, és olyan akkumulátor technológiával rendelkeznek, hogy gyorstöltőn 20 perc is elég a feltöltésre.
A 2-4 éves kocsik a leggyakoribbak a Das WeltAuto Centrum Budaörs kínálatában, és az a tendencia, hogy akik ilyen korú autót vennének, nem a vételár, hanem az extra felszerelések listája alapján döntenek.
Nemcsak az ülésfűtésről vagy az elektromosan behajtható tükrökről, sőt még csak nem is a front assistról beszélünk, hanem a 10-11 millió forintos ársávban alapszolgáltatásként várják el a holttér figyelő, vagy sávtartó rendszert.
A fiatalabb autókért általában fiatalabb autókat számíttatnak be az ügyfelek, aki idősesebbet venne, az még idősebbet hoz beszámításra.
Persze idősebb kocsikat is forgalmaz a Das WeltAuto, de nincs meghúzott határ. Csupán az a feltétel, hogy jó állapotú, ellenőrizhető előéletű és márkaszervizbe hordott legyen az autó, és ha sérült, a javítást is márkaszervizben végezzék.
„Vettünk át olyan húszéves Audi A4-et, ami tökéletes állapotban volt, és a karbantartást mindvégig márkaszervizben végeztették. Ugyanakkor az ügyfelek nyolcvan százaléka 4-5-6 éves autót hoz be, és ezek az autók egy-két héten belül elkelnek, mert erre a szegmensre komoly igény van” – mondta Tóth Péter.
A használtpiac vezető modelljei az első félévben
SUZUKI SWIFT 16 962
FORD FOCUS 13 342
OPEL ASTRA CLASSIC 13 110
VOLKSWAGEN GOLF 12 173
VOLKSWAGEN PASSAT 12 143
ŠKODA OCTAVIA 11 431
OPEL CORSA 9030
BMW SERIES 3 7716
ŠKODA FABIA 6794
VOLKSWAGEN POLO 6662
TOYOTA COROLLA 5780
RENAULT MEGANE 5626
FORD MONDEO 5421
KIA CEED 5274
AUDI A4 LIMOUSINE 5211
Forrás: Data House
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.