225/45 R17 négy évszakos ADAC-teszt
Téli és nyári körülmények között 16 különféle abroncsot tesztelt a német autóklub, az ADAC. Az ismertetést azzal kezdi a klub, hogy amíg tavaly a hasonló teszt során csak egy abroncs érte el a „jó” minősítést, addig idén már négy. Ez azt mutatja, hogy már nem kell elfogadni a múltban megszokott kompromisszumokat; valóban vannak olyan gumiabroncsok, amelyek mindenben jók. Nagyon jó azonban egy sem akadt, mert kritérium pontszámok a következők voltak:
Nagyon jó: 0,6 – 1,5
Jó: 1,6 – 2,5
Kielégítő: 2,6 – 3,5
Elégséges: 3,6 – 4,5
Nem megfelelő: 4,6 – 5,5
A legjobb négy évszakos abroncsok
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 2,3
Continental AllSeasonContact 2 2,3
Pirelli Cinturato All Season SF3 2,5
Bridgestone Turanza All Season 6 2,5
Michelin Crossclimate 2 2,7
Dunlop All Season 2 2,9
BFGoodrich Advantage All-Season 2,9
Viking FourTech Plus 3,0
Forrás: ADAC
A Continental volt az egyetlen gumiabroncs a tesztben, amely mind a vezetési biztonság, mind a környezetvédelmi teljesítmény tekintetében „jó” minősítést kapott – ez a két fő szempont az ADAC gumiabroncs-tesztjén. Nem mutatott gyengeséget sem száraz, sem nedves utakon, téli teljesítménye pedig lenyűgözte az ADAC tesztelőit.
Bár a Goodyear abroncs a végső eredményekben egyenrangú a Continental gumiabronccsal, nyári hőmérsékleten nem tűnt annyira precíznek. Ugyanakkor biztonsági tartalékai is elegendőek, és különösen jól teljesített a nedves utakon való fékezés és kezelhetőség, valamint a környezetvédelmi teljesítmény (1,6) tekintetében. A Pirelli Cinturato és a Bridgestone Turanza szintén biztonságosak, bár mindkettő – ha csak kis mértékben is – gyengébben teljesített a téli utakon.
De az egyik legfontosabb próba az, hogy miként teljesítenek a különféle abroncsok a nedves aszfalton való fékezés esetén.
Az ADAC ugyan nem közölte, hogy hány fokos volt az aszfalt, amikor 80 kilométeres sebességről állóra fékezték a Volkswagen Golf tesztautót, a fékút azonban jelzi a gyártmányok közti minőségi különbséget.
A „jó” minősítést kapott négy gumiabroncs mellett négy „kielégítő” minősítésű gumiabroncs is ajánlható a német autóklub szerint.
Ezek a Michelin Crossclimate 2 (2,7 pont), a Dunlop All Season 2 (2,9 pont), a BFGoodrich Advantage All-Season (2,9 pont) és a Viking FourTech Plus (3,0 pont). Mindegyiküknek vannak erősségei, de gyengeségei is.
A gumiabroncs kiválasztásakor az a fontos, hogy a vásárló mit tart a legfontosabbnak. A Michelin, a Dunlop és a BFGoodrich téli utakon nyújt kiemelkedő teljesítményt, a Dunlop emellett környezetvédelmi szempontból is kiváló. A Viking egyik területen sem különösebben jó vagy rossz, így esetében az ár lehet a döntő tényező.
A fékút mellett a várható futásteljesítmény is fontos a vásárlók számára, és ebben a tekintetben is a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 végzett az élen.
A tesztelt abroncsok várható futásteljesítménye
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.