ADAC tartós teszt: elnyűhetetlen az ID.3 akkumulátora
Még az ADAC szakembereit is meglepte, hogy négy évi használat és több mint 160 ezer kilométer megtétele után is meghaladta a 90 százalékot az ID.3 akkumulátor-kapacitása.
A Landsberg am Lechben lévő Tesztelési és Technológiai Központ mérnökei több mint 160 ezer kilométert tettek meg az említett négy év alatt a 77 kWh nettó akkumulátor kapacitású ID.3 Pro S01 modellel, majd a mérések során kiderült, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor nettó kapacitása még mindig 91 százalékos volt.
Ez azért is feltűnően jó eredmény, mert – ahogy minden más ID. modellnél –, a Volkswagen azt garantálja, hogy az ID.3 akkumulátora nyolc év használat vagy 160 ezer kilométer megtétele után is legalább az eredeti nettó kapacitás 70 százalékával rendelkezik.
Pedig az ADAC tesztelői nem kímélték az akkumulátort. Annak érdekében, hogy a 160 ezer kilométert a lehető leghamarabb elérjék, az ID.3 töltéseinek több mint 40 százalékát gyorstöltő-állomásokon végezték. Emellett az ajánlással ellentétben a járművet a tesztvezetések között, olykor több napon át is 100 százalékos töltöttségi szinten hagyták a töltőállomáson.
Ez volt az első ilyen tartósteszt egy ID. családi jármű esetében. A tesztvezetések között az ID.3-at a bajorországi Tesztelési és Technológiai Központ mérnökei többször is ellenőrizték, különösen az akkumulátor állapotára fókuszálva.
Egyébként az ADAC azt tanácsolja az autósoknak, hogy mindig telepítsék a szoftverfrissítéseket. A tartósteszt során az ID.3 több szoftverfrissítést is kapott. Ezek között volt az Elektromos Jármű Útvonaltervezőt, amely hosszabb útvonalon megtervezi a töltési megállókat, hogy a célállomás a lehető leggyorsabban elérhető legyen. A rendszer a töltöttségi szint mellett az aktuális forgalmi helyzetet és az előrejelzéseket is figyelembe veszi. A különböző hibajavítások mellett a frissítések a töltési teljesítményt is növelték, akár 170 kW-ig.
A frissítések a fogyasztásra, és így a hatótávolságra is pozitív hatással voltak. Különösen a rövid távokon és a 0–5 °C közötti téli hőmérsékleten jelentősen javult a fogyasztás az új szoftvernek köszönhetően.
További pozitívumokat is kiemeltek az ADAC szakemberei, akik úgy tapasztalták, hogy a nagy futásteljesítmény ellenére a karosszéria és a futómű jó állapotban maradt. A tengelyek, a felfüggesztés és a kormánymű szintén jól bírta a jármű súlyát, és jelentős problémák vagy hibák nem jelentkeztek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.