Használtpiac: stabilan tartják magukat a prémium márkák
Július végéig 2,6 százalékkal 547 241-re bővült a használtautók adásvétele a tavalyi első hét hónaphoz képest. Amint a Data House fenti grafikonja mutatja, a használtpiaci szegmensek forgalma némileg eltér a használtimport favorizált szegmenseitől, de amíg a használtimport harmadik legnépszerűbb kategóriája 15,28 százalékkal a kisautóké, addig a belpiacon a kiskocsik 20,54 százalékos átírási részesedéssel a második helyre kerültek a héthavi összesítés szerint.
Az átírások száma csupán februárban és márciusban maradt el az elmúlt év azonos hónapjához képest; júliusban pedig 0,6 százalékra mérséklődött a forgalombővülés, de a múlt hónapban már ismét 3,5 százalékos növekedést regisztráltak.
A héthavi összesítés azt mutatja, hogy az Opel és a Volkswagen együttesen az átírások több mint 20 százalékát szerezte meg a jelentősen lemaradt Suzuki, Ford és BMW előtt, majd az 5 százalékos tartományban a Toyota, a Škoda, valamint a Mercedes látható.
A használtpiac kedvenc márkái július végéig (darab, piaci részesedés)
1 |
OPEL |
56574 |
10,34% |
2 |
VOLKSWAGEN |
55459 |
10,13% |
3 |
SUZUKI |
43826 |
8,01% |
4 |
FORD |
43681 |
7,98% |
5 |
BMW |
34960 |
6,39% |
6 |
TOYOTA |
30515 |
5,58% |
7 |
ŠKODA |
30066 |
5,49% |
8 |
MERCEDES |
27529 |
5,03% |
9 |
RENAULT |
26016 |
4,75% |
10 |
AUDI |
25231 |
4,61% |
Forrás: Data House
„Számomra a BMW térnyerése leginkább meglepő, hogy stabilan hozza az ötödik helyet a listán” – jegyezte meg a fentiekkel kapcsolatban Tóth Péter, Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója, hozzáfűzve: „A 3-as sorozat egy rendkívül kedvelt modell, különösen a fiatalok körében, annak ellenére, hogy egy prémium márkáról van szó. A modell formavilága és stílusjegyei még most is aktuálisnak és divatosnak mondhatók. Emiatt nem meglepő, hogy a használtautó vásárlók között is kedveltté vált ez a modell, hiszen a még megfizethető kategóriába tartozik. Az adatokból az is látszik, hogy a klasszikusnak mondott prémium márkák, mint az Audi, a BMW és Mercedes, erejük teljében vannak a magyar a használtautó piacon és ez az elkövetkezendő két-három évben sem lesz másképp.”
Júliusi használtpiaci márkasorrend (darab, piaci részesedés)
1 |
VOLKSWAGEN |
8197 |
10,04% |
2 |
OPEL |
8087 |
9,91% |
3 |
SUZUKI |
6483 |
7,94% |
4 |
FORD |
6336 |
7,76% |
5 |
BMW |
5288 |
6,48% |
6 |
TOYOTA |
4686 |
5,74% |
7 |
ŠKODA |
4480 |
5,49% |
8 |
MERCEDES |
4249 |
5,21% |
9 |
RENAULT |
3914 |
4,80% |
10 |
AUDI |
3798 |
4,65% |
Forrás: Data House
A piac jellemzője, hogy az év hetedik hónapjában a harmadik helytől lefelé változatlan a sorrend, az első helyen azonban a Volkswagen átvette a vezetést a második helyre szorult Opeltől. Így hát augusztus elejéig ez a tíz márka bizonyult a használtpiac favoritjának.
A használtpiac kedvenc modelljei július végéig
SUZUKI SWIFT 19 880
FORD FOCUS 15 623
OPEL ASTRA CLASSIC 15 333
VOLKSWAGEN GOLF 14 258
VOLKSWAGEN PASSAT 14 190
ŠKODA OCTAVIA 13 448
OPEL CORSA 10 470
BMW SERIES 3 9113
ŠKODA FABIA 7981
VOLKSWAGEN POLO 7812
TOYOTA COROLLA 6770
RENAULT MEGANE 6580
KIA CEED 6361
FORD MONDEO 6325
AUDI A4 LIMOUSINE 6177
Forrás: Data House
A használt kishaszonjárművek adásvétele augusztus elejéig stagnált, hiszen a tavalyi első hét hónaphoz képest csupán 0,4 százalékkal, 64 953-ra nőtt a forgalom. Másrészt csak az első három hónapban bővült a tulajdonosváltások száma, júliusban pedig már 11 százalékos volt a visszaesés a bázishoz képest.
Használt kishaszonjármű toplista július végéig (darab, átírások aránya)
1 |
FORD |
11926 |
18,36% |
2 |
VOLKSWAGEN |
7621 |
11,73% |
3 |
FIAT |
7510 |
11,56% |
4 |
RENAULT |
6098 |
9,39% |
5 |
PEUGEOT |
5471 |
8,42% |
6 |
CITROEN |
4907 |
7,55% |
7 |
OPEL |
4251 |
6,54% |
8 |
MERCEDES |
3643 |
5,61% |
9 |
TOYOTA |
3342 |
5,15% |
10 |
IVECO |
2274 |
3,50% |
Forrás: Data House
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.