Egy új világ: Audi Concept C
A szeptember nyolcadikán nyílt müncheni Nemzetközi Autókiállításon az Audi a Concept C tisztán elektromos kétszemélyes tanulmánymodellel betekintést engedett a jövőbeli modellek formavilágába, ugyanakkor felidézi a múltat is.
Az autó arányait a középre helyezett akkumulátor határozza meg. Az utastér messze hátranyúlik, és határozottan ül a karosszérián. De a legérdekesebb a most debütáló, elektromosan működtethető, behúzható keménytető.
Nem téved, akit elfog az érzés, hogy a Concept C egyes elemei ismerősek valahonnan. Igen, az 1998-ban bemutatkozott első Audi TT bizonyos részleteit idézi fel a tanulmány, az Audi ugyanakkor büszkén vállalja, hogy a márka szlogenje, „A haladás technikája” kilenc évtizedre mutat vissza.
A Concept C ihletője ugyanis az 1936-os Auto Union C típusú versenyautó, amely a mai Formula-autók előfutárja volt. Addig ugyanis a versenykocsik orrmotorosak voltak, ám az Auto Union feltalálta a középmotort. Így a 340 kilométeres végsebességre képes kocsi 16 hengeres, 520 lóerős motorját a hátsó tengely előtt helyezték el. Az akkori virsli gumikon persze ez az autó jobban farolgatott a kanyarokban, mint a versenytársai, és egykorú beszámolók szerint a versenytársaknak komolyan kapaszkodniuk kellett, hogy tartsák az iramot az előttük farolgató (driftelő, broadside-oló) Auto Union „Ezüst Nyíllal”.
A kocsival egyébként már az első versenyévadban Bernd Rosemeyer megnyerte az európai autóverseny-bajnokságot és a német hegyi autós bajnokságot.
Az Auto Union tervezői azonban nem álltak le: úgy érezték az áramvonalasításban még rengeteg lehetőség van, úgyhogy egy évvel később bemutatták a C Stormlinie (Áramvonal) nevű pályaautót, majd az Auto Union csoporthoz tartozó Wanderer dobogtatta meg a szíveket.
Az ingolstadti Audi múzeumban látható kétüléses Wanderer W25 Stromlinie Spezial Roadster ugyanis 1938-ban hozott új stílust az autóépítésben, amelynek örökségét most az Audi Concept C kapcsán látjuk viszont.
Egyébként 1938-ban és 1939-ben az Auto Union három alumínium karosszériás Wanderer Stromlinie sportautóval indult a Liège-Róma-Liège hosszú távú versenyen, és 1939-ben az Auto Union ezekkel nyerte meg a csapatversenyt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.