Csodák a 30 éves Škoda Múzeumban
A fenti 1929-es Laurin & Klement / Škoda 110 modell azért vezeti posztunkat, mert szeptemberben volt száz éve, hogy a Mladá Boleslav-i autógyártó, a Laurin & Klement egyesült a pilseni központú ipari csoporttal, a Škodával.
A L & K akkoriban magas minőségű autóiban duruzsoló nagynyomatékú motorjairól volt ismert, és arról, hogy egységesen 295 centiméteres tengelytávú létrakeretes alvázat használt, amelyre négy zárt karosszériás és egy roadster modellt épített.
Másrészt most, a kép vállalat összeolvadásának centenáriumi évében lett 30 éves a Škoda Múzeum, ahol ez a gyönyörű Laurin & Klement modell is megcsodálható.
A múzeum először 1995-ben nyitotta meg kapuit a Škoda Auto századik évfordulója alkalmából, és egy, a 20. század elején épült gyárépületben található. Az épület eredetileg kerékpárok, motorkerékpárok, motorok és komplett autók gyártásának adott otthont, és Mladá Boleslavban a Václav Klement sugárúton található, amely a Škoda fő gyártóüzeméhez vezet.
2012-ben a múzeum átfogó korszerűsítésen esett át, amelynek köszönhetően elnyerte jelenlegi formáját. Az 1800 négyzetméteres kiállítótér három részre oszlik: Hagyomány, Evolúció és Precizitás. Egyéb jellemzői közé tartozik egy külön egység a sportautók és prototípusok számára.
A múzeum körülbelül 50 autót, 5 motorkerékpárt és 2 kerékpárt mutat be, míg a raktár 23 tanulmányt, prototípust és versenyautót tartalmaz.
2018 óta a múzeum kiállításán szerepel egy L&K–Lorraine-Dietrich 450 repülőgépmotor is 1926-ból. A prágai Nemzeti Műszaki Múzeummal együttműködve emlékezik meg a Laurin & Klement történelmének repüléstörténeti fejezetéről.
A Škoda Múzeum folyamatosan gazdagítja állandó kiállításait tematikus tárlatokkal, tanulmányjárműveket, dizájntanulmányokat és diákprojekteket bemutatva, azok világpremierjeit követően. Az elmúlt években ezek a tematikus tárlatok bemutatták az új generációs Superbet az összes elődjével együtt, az RS megnevezés 50 évét, a Škoda Populart és Rapidot, valamint a Škoda 1000 MB 60 évét.
Škoda Superb OHV 1948
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.