Cupra Born – Villanyos élmény bronzba öntve
A Cupra Born külseje már első pillantásra is sportos és karakteres. A feszes vonalak, az agresszív orr-rész és a bronz díszítések egyedi megjelenést kölcsönöznek neki. A dizájn inspirációját Barcelona vibráló El Born negyede adta – innen ered az autó neve is.
CUPRA – egy sportmárka születése
A Cupra 2018-ban vált önálló márkává, miután a SEAT úgy döntött, külön márkanév alatt építi tovább sportos modelljeit, amely korábban csak egy felszereltségi szint volt 1996-tól. A név a „Cup Racing” rövidítése, ami a SEAT versenysportos örökségét idézi. Szóval már 2018 előtt is létezett a Cupra, csak igazából az egy csúcs felszereltségi szintként élt a köztudatban, olyasmi, mint az R-Line a Volkswagennél, az S-Line az Audinál, a Laurin&Clement a Škodánál. Anno mindenki arra vágyott, hogy egy Leon Cuprát vagy egy Ibiza Cuprát vezethessen, azért, mert ez a felirat szenzációs vezetési élményt predesztinált. Kíváncsi voltam, hogy az új márka, még mindig magában hordozza-e ezt a vérvonalat?! A Cupra azóta a Volkswagen-csoport prémium sportmárkája, amely a szenvedélyt, a teljesítményt és a dizájnt ötvözi. A bronzszín, az éles vonalak és a bátor arányok mind a márka identitását fejezik ki. A Born volt az első teljesen elektromos Cupra, amellyel a márka új korszakot nyitott. Ez a modell nem csupán egy új hajtásláncot, hanem egy új filozófiát is jelképez: a fenntartható, mégis szenvedélyes mobilitás korszakát.
A márka ikonikus bronz árnyalata több helyen visszaköszön: a lökhárítókon, a felniken és a C-oszlop díszein is. A teljes szélességben futó hátsó LED-fénysáv pedig nemcsak modern, hanem azonnal felismerhető Cupra-jeggyé vált.
Bár a Born a Volkswagen ID.3 technikai testvére, karakterében teljesen más. Szélesebb, laposabb, és minden részletében sportosabb.
A 4,32 méteres hossz és a 385 literes csomagtér ideálissá teszi a mindennapokra, de a hátsó ülések lehajtásával akár 1200 liter fölé is bővíthető.
Belső – A vezetőre hangolva
Ahogy beülök, rögtön érzem: ez az autó engem akar kiszolgálni. Az alacsony üléspozíció szinte versenyautós érzetet ad, az ülések kiválóan tartanak, és minden apró részlet minőségi. A bronz díszítőelemek finom eleganciát visznek az utastérbe, miközben a lebegő középkonzol és a 12 hüvelykes érintőképernyő modern, letisztult látványt nyújt.
A fizikai gombokat viszont keresni kell – minden digitális, ami kétségkívül futurisztikus, de nem biztos, hogy mindenkinek bejön. Cserébe az infotainment rendszer gyors, látványos, és jól illeszkedik az autó technológiai világához.
A hátsó helyek kényelmesek, a helykínálat meglepően tágas, az ötcsillagos Euro NCAP-besorolás pedig biztonságban is megnyugtató. A vészfékezés-asszisztens, a sávtartó és a holttérfigyelő mind alapvető elemei ennek az elektromos csomagnak.
Vezetési élmény – A hátsókerék varázsa
A Born egyik legnagyobb meglepetése: a hátsókerék-hajtás. Ez a megoldás egyre ritkább a kompakt kategóriában, pedig óriási hatása van a vezetési élményre. A kanyarokban érezhetően él, a kormányzás közvetlen, és az autó mozgása játékos – épp annyira, amennyire egy Cupra esetében elvárnánk.
A tesztautóban egy 150 kW-os (204 lóerős) elektromotor dolgozott, 58 kWh-s akkumulátorral. 7,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra – papíron nem extrém, de valójában minden indulásnál ott van a mosoly az ember arcán. Az azonnali nyomaték mindig készen áll, bármilyen városi sebességnél.
A WLTP-hatótáv 420 km, de valós körülmények között inkább 300 körül számolhatunk. Városban ez bőven elég akár egy teljes hétre, autópályán viszont érdemes sűrűbben megállni tölteni. 120 kW-os gyorstöltővel 35 perc alatt 80%-ra feltölthető, éjszaka pedig otthon, wallboxról kényelmesen regenerálódik.
Összegzés – Szenvedély és villanyenergia
A Cupra Born élő bizonyíték arra, hogy az elektromos autózás lehet szenvedélyes, karakteres és élvezetes is. Nem a legnagyobb hatótávú villanyautó a tesztautónk, de talán az egyik legemberibb.Nagyobb akksival is konfigurálhatunk Born, amely nagyobb hatótávot, erősebb teljesítményt biztosít. A dizájn, a hátsókerék-meghajtás és a Cupra-DNS együtt olyan csomagot ad, amitől az ember újra kedvet kap a vezetéshez – még csendben is.
A Born nemcsak egy autó, hanem egy üzenet: az elektromos jövő nem kell, hogy unalmas legyen.
Főbb tulajdonságok
Tulajdonság - Adat
Hosszúság - 4 322 mm
Szélesség - 1 809 mm
Magasság - 1 540 mm
Csomagtartó 385 liter (max.1267 liter)
Motor- Elektromos, hátsókerék-meghajtás
Teljesítmény - 150 kW / 204 LE
Akkumulátor - 58 kWh
Gyorsulás (0–100 km/h) - 7,3 s
WLTP-hatótáv 420 km
Valós hatótáv kb. 300 km
Fogyasztás 16–17 kWh / 100 km
Az autó alap: 17 217 390 Ft-tól
A teszautó ára: 12 990 000 Ft
Az autó linkje: https://www.dasweltauto.hu/vehicle/99940298
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.