Ilyen az új mindentudó Transporter család

Nagyot dobott a Volkswagen haszonjármű üzletága azzal, hogy az új Transporter 13 karosszéria változattal és 11-féle hajtáslánccal jelent meg.
Az akár 1,33 tonnával is terhelhető Transporter sokoldalúságának alapját a 13 féle különböző karosszériaváltozat adja. A dobozos változat normál tetővel (5,8 m³ raktérkapacitás) vagy magas tetővel (9,0 m³ raktér) akár 3 személyes kivitelben is elérhető, továbbá a személyszállításra alkalmas Mixto (akár 6 üléses), a Mixto L (akár 5 személyes), személyszállításra a Kombi, vagy a jól felszerelt, akár 9 személyes Caravelle, valamint a 4,2 m² rakodófelületű, dupla kabinos (6 személyes) platós modell.
Valamennyi modell rendelhető normál és hosszabbított tengelytávval – kivéve csak hosszú tengelytávval készülő duplakabinos platós modellt, amely egyébként 4,2 négyzetméteres rakodófelületet kínál.

A dobozos raktérbe két – hosszú tengelytáv esetén három – EUR raklap, vagy akár egy teljes műhely befér, 230V-os áramellátással, ugyanakkor van olyan verzió is, amely akár kilenc utast is szállíthat.

A mobil munkahelyhez tökéletesen illeszkedik a már alapfelszereltségként elérhető digitális műszerfal-kialakítás. A biztonságot olyan innovatív megoldások növelik, mint például az opcionálisan rendelhető, szintén digitális belső visszapillantó tükör, amelynek kijelzőjén a hátsó kamera képe jelenik meg. Így a zárt dobozos modellben is biztosított az optimális a kilátás hátrafelé.
Az új Transporter háromféle dízelmotorral, kétféle összkerékhajtású (4MOTION) verzióval, plug-in hibrid hajtással és három elektromos változattal is elérhető – utóbbiak között szintén van 4MOTION kivitel.

A modellek gazdaságos alapmotorja egy 81 kW (110 LE) teljesítményű TDI közvetlen befecskendezésű turbódízel motor, 6 fokozatú kézi váltóval. A következő egy 110 kW-os (150 LE) TDI verzió, amely 8 fokozatú automata váltóval is rendelhető. A csúcsdízel 125 kW (170 LE) teljesítményt nyújt, és alapfelszereltségként 8 fokozatú automata váltóval érkezik. Az elsőkerék-hajtás alternatívájaként a 110 és 125 kW-os TDI-k összkerékhajtással (4MOTION) is rendelhetők. Ebben az esetben a 110 kW-os TDI-hez is alapfelszereltségként jár a 8 fokozatú automata váltó.
A dízelmotoros változatok akár 1,33 tonnát, a plug-in hibrid 1,14 tonnát, az elektromos modellek pedig akár 1,04 tonnát képesek szállítani.
Az sem mellékes, hogy a Transporter alapverziója, a 81 kW (110 LE) teljesítményű TDI motorral ellátott modell is simán elhúz egy kéttonnás utánfutót.
A 110 kW (150 LE) teljesítményű TDI verziótól kezdve a vontatható tömeg – modellváltozattól függően – elérheti a 2,8 tonnát.

A Plug-in hibrid hajtású Transporter vontatható tömege 2300 kilogramm, akárcsak a tisztán elektromos Transporter és Caravelle.
Az itt említett vontatható tömegek mind 12 százalékos emelkedőn fékezett teherre vonatkoznak.



A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.