Touareg FINAL EDITION

A 2002 óta méltán népszerű luxuskategóriás Touareg SUV belsőégésű motoros modelljeinek gyártása 2026-ban véget ér, ezért búcsúzóul a Volkswagen elkészítette a Touareg FINAL EDITION változatot.
A modell különleges kiadása 2026 márciusának végéig rendelhető, az ára 32,375 millió forinttól kezdődik.


Miután az első generáció 23 éve piacra lépett, lenyűgöző magabiztos karakterével, kiváló kényelmével és csúcstechnológiás funkcióival azonnal elnyerte a vásárlók szimpátiáját, hiszen akár 58 centiméter mély gázlón is át lehetett vele hajtani, vagy fel tudott kapaszkodni akár 45 fokos emelkedőn is.
A Touareg sorozat csúcsmodellje a Touareg V10 TDI volt, amely a Volkswagen akkori legerősebb dízelmotorjával volt felszerelve. A 230 kW (313 LE) teljesítményű, 5 literes tízhengeres motor maximális nyomatéka 750 newtonméter volt, és 7,8 másodperc alatt gyorsította fel a 2,5 tonnás Touareget 100 kilométeres tempóra. A végsebessége pedig elérte az óránkénti 225 kilométert.
A Volkswagen első hibrid járműve a Touareg második generációs kivitele volt 2010-ben.
A 3.0 V6 TSI Hybrid egy 245 kW (333 LE) teljesítményű, kompresszoros V6 benzinmotorral és egy 34,3 kW-os (46 LE) elektromos motorral működött. A jármű elektromos motorja fékezés közben energiát nyert vissza, és ezt az akkumulátorba táplálta. A hibrid kombinált rendszerteljesítménye 279 kW (380 LE) volt 580 newtonméteres maximális nyomaték mellett. Így a 240 kilométeres végsebességű kocsi 6,5 másodperc alatt gyorsult százra.

A 2018-ban bemutatott harmadik generáció még dinamikusabb karakterrel rendelkezik a modern vonalaknak, a bőséges karosszériaelemeknek és az új, súlycsökkentő anyagokból készült acél és alumínium karosszériának köszönhetően. A vonzó, élettel teli megjelenést erősíti a tengelytáv 2,904 méterre történő növelése és a jármű magasságának hét milliméteres csökkentése.

A Touareg a tereprali versenyeken is mércét állított fel. A Volkswagen Motorsport által kifejlesztett és versenyeztetett Race Touareggel a Volkswagen a Dakar-rali egyik meghatározó csapatává vált. Ezt többek között három egymást követő összetett győzelem is bizonyítja: 2009-ben Giniel de Villiers, 2010-ben Carlos Sainz és 2011-ben Nasser Al-Attiyah révén. Ezeknek a prototípusoknak a legnagyobb előnyei a robusztus kialakítás, az összkerékhajtás és a kivételes megbízhatóság voltak.

2006-ban a Volkswagen világszerte nagy feltűnést keltett és világrekordot állított fel: egy sorozatgyártáshoz közeli Volkswagen Touareg V10 TDI egy körülbelül 155 tonnás Boeing 747-est vontatott egy repülőtéri kifutópályán. A 750 newtonméteres forgatónyomatékával és módosított futóművével a Touareg több mint 150 méteren húzta az óriásgépet – majd biztonságosan megállította. Ehhez a rendkívüli kísérlethez a Touareget több mint négy tonnával terhelték meg, hogy a kerekek megfelelően tapadhassanak a betonon.
Mindehhez az autóban szabványos motor, sebességváltó és légrugózás volt – lenyűgöző bizonyítéka a jármű teljesítményének és robusztusságának.

2011-ben a Touareg V6 TDI ismét látványosan bizonyította strapabíró és megbízható mivoltát: mindössze 11 nap, 17 óra és 22 perc alatt a távolsági szakértő, Rainer Zietlow és csapata teljesítette a legendás Panamericana-távot – az argentínai Tűzföldtől egészen Alaszkáig. A 22 750 kilométeres útvonal 17 országon és szinte az összes földi éghajlati övezeten át vezetett – a trópusi hőségtől és homokviharoktól a hóig és jégig. Ezzel a teljesítménnyel a Touareg négy nappal megdöntötte a korábbi világrekordot.

 
  
    
    

 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.