Audi RS3 – amikor az álom életre kel

Vannak az ember életében olyan autók, amelyek egy életre bevésődnek.
Az elektromos korszakban egyre ritkább, hogy egy motorhangtól libabőrös leszek, de az RS3 pontosan ezt hozta vissza.
Nekem ez az autó régi történet: az első kocsim egy 1.6-os benzines A3 volt, és már akkor az RS3-ról álmodoztam. Az S-Line kormány, a kis spoiler, a Remus kipufogó csak imitálta azt, amire igazán vágytam. Most viszont ott ültem a valódi RS3-ban. És amikor megnyomtam az indítógombot, minden gyerekkori álom életre kelt.
Egy rövid RS-történelem
Az Audi S- és RS-modellek a kilencvenes évek elején születtek meg, amikor a márka a motorsportban szerzett tudását utcára vitte.
Az első RS, a Porsche-közreműködéssel készült RS2 Avant 1994-ben érkezett, 315 lóerővel és összkerékkel, új műfajt teremtve: a superkombit.
Aztán jöttek az ikonok: RS4, RS6, RS5, RS7 – és 2011-ben megszületett az RS3, ami a kompakt kategóriába hozta el a quattro-varázst és az öthengeres erőt.
Azóta három generációt élt meg, és a legújabb 2.5 TFSI-je már a győri Audi Hungariában készül, kézzel szerelve.
2021-ben a harmadik generáció 7:40,748-as köridővel a Nürburgring Nordschleifén kompakt kategóriás rekordot döntött – ez lett a bizonyíték, hogy az RS3 nem csak gyors, hanem pályán is tökéletesen kiegyensúlyozott.
Az első találkozás

Amikor megláttam a középszürke metálfényezésű RS3-at a tesztparkban, olyan érzés volt, mintha első randira mennék (Milyen rég volt!)

Beültem, beállítottam mindent, és egy pillanatig csak csendben figyeltem.
Aztán megnyomtam az indítógombot – és a kipufogó olyan hangot adott, amitől libabőrös lettem. Mély, érces, igazi öthengeres.

Elindultam. A hétfokozatú S tronic váltó azonnal reagált, az autó megugrott, mint egy vadállat, amit épp elengedtek.
Pár perc múlva már egymásra hangolódtunk: figyelni kell a gázra, mert az erő itt nem kérdez, hanem jön.
Brutálisan gyors, mégis kifinomult – ez az Audi-érzés legjava.
Belső – prémium, sportos, letisztult

Bent minden a vezetőről szól. Az RS-kagylóülések tökéletesen tartanak, a pozíció hibátlan, a karbon betétek és a digitális RS-cockpit versenyautós hangulatot adnak.


Lehet, hogy van pár keményebb műanyag, de a részletek minősége és a felhasznált anyagok összhangja összességében jó benyomást tesz.

.
Négyen is kényelmesen elférnek benne, és még a 282 literes csomagtartó is elég egy hétvégi utazáshoz – a 335-literes alap A3-hoz képest ez kompromisszum, de teljesen vállalható.

Versenypályakapcsoló – a rejtett adrenalin-gomb

A kormányon található RS-gomb és a „versenypálya-kapcsoló” nem dísz.

Amikor aktiválod, az autó teljesen áthangolódik: a motor és a váltó élesebb, a kipufogó hangosabb, a futómű keményebb lesz.
Az RS Torque Splitter ilyenkor aktívan osztja az erőt a hátsó kerekek között, így az autó akár finoman csúszva is fordul – kontrollált, de játékos érzéssel.
Ez nem egy marketingmód, hanem valódi pálya-üzemmód: az RS3-at ilyenkor érzed igazán a kezed alatt élő, lélegző gépnek.
Motor és váltó – a győri szív

A 2.5 literes, soros öthengeres TFSI a mai napig az Audi egyik legikonikusabb motorja.
Győrben, az Audi Hungaria motorgyárában készül kézi szereléssel – ugyaninnen kerül a TT RS és az RS Q3 modellbe is.

400 lóerőt és 500 Nm-t ad le, mindezt olyan karakterrel, amit semmilyen turbós négyhengeres nem tud visszaadni.


A hangja mély, lüktető, szinte emberi.

A hétfokozatú S tronic váltó gyors, a quattro hajtás pedig bármilyen úton megtartja a tökéletes tapadást.
Brutálisan erős autó, sokszor kihasználhatatlan ez az erő – de pont ettől lesz különleges.

Összegzés
Az Audi RS3 nemcsak egy kompakt sportautó.
Ez egy korszak emléke, amit még hallani, érezni, és megélni lehet.
Számomra ez az autó nemcsak gyors, hanem őszinte.
Nem akar többnek látszani, mint ami: egy vérbeli RS, magyar szívvel, győri motorral, libabőr-garanciával.
Audi RS3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic (2024)
-
Teljesítmény: 400 LE (294 kW) @ 5600–7000 ford./perc
-
Nyomaték: 500 Nm @ 2250–5600 ford./perc
-
Gyorsulás 0–100 km/h: 3,8 s
-
Végsebesség: 250 km/h (opcionálisan 280 / 290 km/h)
-
Váltó: 7 fokozatú S tronic automata
-
Hajtás: quattro összkerék
-
Fogyasztás: 9,3–9,6 l/100 km
-
CO₂-kibocsátás: 217–211 g/km
-
Használt autós ár: 29 999 999 Ft



A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.