Audi RS3 – amikor az álom életre kel

2025. 11. 08.

img_6335.jpg

Vannak az ember életében olyan autók, amelyek egy életre bevésődnek.
Az elektromos korszakban egyre ritkább, hogy egy motorhangtól libabőrös leszek, de az RS3 pontosan ezt hozta vissza.
Nekem ez az autó régi történet: az első kocsim egy 1.6-os benzines A3 volt, és már akkor az RS3-ról álmodoztam. Az S-Line kormány, a kis spoiler, a Remus kipufogó csak imitálta azt, amire igazán vágytam. Most viszont ott ültem a valódi RS3-ban. És amikor megnyomtam az indítógombot, minden gyerekkori álom életre kelt.

Egy rövid RS-történelem

Az Audi S- és RS-modellek a kilencvenes évek elején születtek meg, amikor a márka a motorsportban szerzett tudását utcára vitte.
Az első RS, a Porsche-közreműködéssel készült RS2 Avant 1994-ben érkezett, 315 lóerővel és összkerékkel, új műfajt teremtve: a superkombit.
Aztán jöttek az ikonok: RS4, RS6, RS5, RS7 – és 2011-ben megszületett az RS3, ami a kompakt kategóriába hozta el a quattro-varázst és az öthengeres erőt.
Azóta három generációt élt meg, és a legújabb 2.5 TFSI-je már a győri Audi Hungariában készül, kézzel szerelve.
2021-ben a harmadik generáció 7:40,748-as köridővel a Nürburgring Nordschleifén kompakt kategóriás rekordot döntött – ez lett a bizonyíték, hogy az RS3 nem csak gyors, hanem pályán is tökéletesen kiegyensúlyozott.

Az első találkozás

img_6343.jpg

Amikor megláttam a középszürke metálfényezésű RS3-at a tesztparkban, olyan érzés volt, mintha első randira mennék (Milyen rég volt!)

img_6339.jpg
Beültem, beállítottam mindent, és egy pillanatig csak csendben figyeltem.
Aztán megnyomtam az indítógombot – és a kipufogó olyan hangot adott, amitől libabőrös lettem. Mély, érces, igazi öthengeres.

img_6369.jpg
Elindultam. A hétfokozatú S tronic váltó azonnal reagált, az autó megugrott, mint egy vadállat, amit épp elengedtek.
Pár perc múlva már egymásra hangolódtunk: figyelni kell a gázra, mert az erő itt nem kérdez, hanem jön.
Brutálisan gyors, mégis kifinomult – ez az Audi-érzés legjava.

Belső – prémium, sportos, letisztult

img_6356.jpg

Bent minden a vezetőről szól. Az RS-kagylóülések tökéletesen tartanak, a pozíció hibátlan, a karbon betétek és a digitális RS-cockpit versenyautós hangulatot adnak.

img_6359.jpg

img_6354.jpg

Lehet, hogy van pár keményebb műanyag, de a részletek minősége és a felhasznált anyagok összhangja összességében jó benyomást tesz.

img_6362.jpgimg_6353.jpg.

Négyen is kényelmesen elférnek benne, és még a 282 literes csomagtartó is elég egy hétvégi utazáshoz – a 335-literes alap A3-hoz képest ez kompromisszum, de teljesen vállalható.

img_6351.jpg

Versenypályakapcsoló – a rejtett adrenalin-gomb

 

img_6385.jpg

A kormányon található RS-gomb és a „versenypálya-kapcsoló” nem dísz.

img_6386.jpg
Amikor aktiválod, az autó teljesen áthangolódik: a motor és a váltó élesebb, a kipufogó hangosabb, a futómű keményebb lesz.
Az RS Torque Splitter ilyenkor aktívan osztja az erőt a hátsó kerekek között, így az autó akár finoman csúszva is fordul – kontrollált, de játékos érzéssel.
Ez nem egy marketingmód, hanem valódi pálya-üzemmód: az RS3-at ilyenkor érzed igazán a kezed alatt élő, lélegző gépnek.

Motor és váltó – a győri szív

img_6395.jpg

A 2.5 literes, soros öthengeres TFSI a mai napig az Audi egyik legikonikusabb motorja.
Győrben, az Audi Hungaria motorgyárában készül kézi szereléssel – ugyaninnen kerül a TT RS és az RS Q3 modellbe is.

img_6342.jpg
400 lóerőt és 500 Nm-t ad le, mindezt olyan karakterrel, amit semmilyen turbós négyhengeres nem tud visszaadni.

img_6365.jpgimg_6368.jpg
A hangja mély, lüktető, szinte emberi.

img_6340.jpg
A hétfokozatú S tronic váltó gyors, a quattro hajtás pedig bármilyen úton megtartja a tökéletes tapadást.
Brutálisan erős autó, sokszor kihasználhatatlan ez az erő – de pont ettől lesz különleges.

 img_6343_1.jpg

Összegzés

Az Audi RS3 nemcsak egy kompakt sportautó.
Ez egy korszak emléke, amit még hallani, érezni, és megélni lehet.
Számomra ez az autó nemcsak gyors, hanem őszinte.
Nem akar többnek látszani, mint ami: egy vérbeli RS, magyar szívvel, győri motorral, libabőr-garanciával.

Audi RS3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic (2024)

  • Teljesítmény: 400 LE (294 kW) @ 5600–7000 ford./perc

  • Nyomaték: 500 Nm @ 2250–5600 ford./perc

  • Gyorsulás 0–100 km/h: 3,8 s

  • Végsebesség: 250 km/h (opcionálisan 280 / 290 km/h)

  • Váltó: 7 fokozatú S tronic automata

  • Hajtás: quattro összkerék

  • Fogyasztás: 9,3–9,6 l/100 km

  • CO₂-kibocsátás: 217–211 g/km

  • Használt autós ár: 29 999 999 Ft

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr2318989215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablakmosó (5) ablaktörlő (9) abroncs (36) ABS (6) ACEA (7) ADAC (28) adás-vétel (12) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akku (5) akkumulátor (27) akkumulátor töltés (5) alkatrész (9) Amarok (6) Anglia (5) arany kormánykerék (8) asszisztens rendszer (11) átlagos kor (8) átverés (19) Audi (188) Audi A1 (6) Audi A3 (18) Audi A3 Sportback (13) Audi A4 (15) Audi A6 (14) Audi e-tron (16) Audi e-tron GT (5) Audi Hungaria (19) Audi Q2 (5) Audi Q3 (21) Audi Q3 Sportback (11) Audi Q6 (6) Audi Q6 e-tron (6) Audi Q7 (6) Audi Q8 (11) Audi RS (6) Audi TT (11) Audi TT Coupé (8) Audi TT Roadster (7) Ausztria (6) autó (32) autódiagnosztika (9) autódiagnosztikai eszköz (6) autódiagnosztikai szoftver (5) autógyártás (5) autóimport (6) autók átlagéletkora (5) autólopás (7) Autonóm Vészfékező Rendszer (5) autópálya (20) autószerviz (5) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (29) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) Auto Express (7) auto motor und sport (9) baleset (73) Beetle (5) Bentley (5) benzin (8) benzines autó (6) benzinmotor (12) BEV (5) bírság (9) biztonság (12) biztonsági öv (7) biztonságos autó (5) biztosítás (14) biztosítás autóra (7) biztosítás kötés (5) BMW (32) Bogár (16) Bridgestone (25) Budapest (12) büntetés (6) Caddy (7) California (6) CASCO (12) cikk (18) cikkek (1370) CO2 (5) Continental (25) crossover (9) családi autó (14) csalás (10) csúszós út (9) csúszós utak (7) CUPRA (24) Cupra (18) Cupra Born (12) Cupra Formentor (8) Cupra Tavascan (6) Cupra Terramar (7) Dacia (11) Das WeltAuto (165) Das Weltauto Centrum (15) Datahouse (65) dízel (19) dízelmotor (9) dízel motor (9) DSG (14) dugó (6) Dunlop (15) DWA (14) e-autó (5) e-tron (17) Egyesült Államok (9) Egyesült Királyság (9) eHybrid (9) elektromos (70) elektromos Audi (7) elektromos autó (150) elektromos autózás (13) elektromos motor (16) elektromos SUV (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (11) ellenőrzés (6) eső (6) Európa (6) Európai Unió (26) EURO NCAP (10) Euro NCAP (32) év autója (18) Fabia (5) fagy (7) fék (6) féktáv (8) FIAT (10) Firestone (5) Ford (64) Ford Focus (7) forgalomba helyezés (6) Formentor (6) Frank György (12) front assist (7) furgon (5) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (18) Goodyear (28) gumi (43) gumiabroncs (42) gumicsere (13) guminyomás (5) gumiteszt (17) gyalogos gázolás (5) Győr (20) gyorshajtás (20) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (23) halálos közlekedési baleset (20) Hankook (25) hasznalt (7) használt (12) Használtautó (20) használtautó (247) használtautó-piac (5) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (28) használtpiac (17) használt autó (226) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (6) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (12) használt autó importálás (6) használt autó piac (5) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (39) használt piac (15) használt személyautó (5) hasznos (363) haszongépjármű (9) Haszonjárművek (5) hatótáv (8) hátsókerék hatjás (7) hibrid (16) hibridautó (8) hibrid autó (6) hirek (602) Honda (8) horrorkaraván (12) Hyundai (14) ID. (6) ID.-család (5) ID.3 (5) ID.7 (7) ID.BUZZ (17) ID.Buzz Cargo (7) idős autó (7) illegális szerviz (5) illegális szoftver (8) import (14) importált használtautó (5) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (13) JAF (6) Jármű Szolgáltatási Platform (6) JATO (12) JATO Dynamics (5) jogi tanács (8) jogosítvány (5) karambol (18) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (9) karosszéria (7) kerékpár (7) KIA (17) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kisbusz (6) kishaszonjármű (29) kishaszonjármű forgalomba helyezés (8) kisszines (403) köd (8) ködben vezetni (5) Kodiaq (5) ködlámpa (8) ködlámpa használatának szabálya (5) kombi (20) kombi autó (5) környezetbarát (6) környezetvédelem (5) koronavírus (48) közlekedés (10) közlekedésbiztonság (5) közlekedési baleset (17) Központi Statisztikai Hivatal (11) közúti baleset (19) közúti halálos baleset (13) kresz (6) KRESZ (9) KSH (12) lakóautó (5) lakókocsi (6) Lane Assist (5) LED (6) LED-lámpa (7) legjobb autó (6) légkondicionáló (7) légzsák (7) limuzin (5) lítiumion-akkumulátor (9) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (6) Magyarország (7) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (18) Magyar Közút Zrt. (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (20) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (24) MGE (12) Michelin (29) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (10) Mladá Boleslav (5) mobiltelefon vezetés közben (5) motor (15) motorkerékpár (8) motorolaj (5) MPV (5) Multivan (9) NAV (39) NAV ellenőrzés (13) NCAP (19) NCAP teszt (23) négyévszakos gumi (8) Németország (20) német autóklub (6) nepper (11) Nokian (7) Nürburgring (9) nyaralás (13) nyaralás autóval (8) nyárigumi (22) nyárigumiteszt (13) nyári abroncs (6) nyári gumi (7) Octavia (15) old timer (5) old timer autó (5) Opel (60) ORFK (6) összkerékhajtás (7) ötcsillagos minősítés (15) öt csillag (7) parkolási asszisztens (5) Passat (5) pénzügyőr (8) Peugeot (11) PHEV (7) piaci statisztika (8) pick-up (7) Pikes Peak (8) Pirelli (8) plug-in hibrid (63) Porsche (41) Porsche 911 (8) Porsche Hungaria (21) Porsche Taycan (9) rali (5) Renault (13) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (39) rendőrségi akció (5) rendszám (6) Románia (5) sávtartó asszisztens (8) SEAT (78) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (8) SEAT Ateca (11) SEAT Cupra (6) SEAT Ibiza (5) SEAT Leon (10) Seat Leon (7) SEAT Tarraco (7) sebességkorlátozás (6) sebességszabályozás (5) síelés (5) síelés autóval (5) skoda (5) Skoda (279) Skoda Auto (26) Skoda Elroq (6) Skoda Enyaq (21) Skoda Enyaq iV (18) Skoda Fabia (25) Skoda Kamiq (14) Skoda Karoq (9) Skoda Kodiaq (15) Skoda Octavia (122) Skoda Rapid (6) Skoda Superb (36) sportautó (13) suv (6) SUV (136) suv autó (7) Suzuki (37) szabálytalanság (6) szélvédő (7) szélvédő takarítás (7) személyautó (26) személyautó-állomány (6) személyautó-állomány átlagos kora (5) személygépjármű (18) szén-dioxid kibocsátás (16) szerviz (10) T-Roc (6) tanulmányautó (5) TDI (10) technológia (14) teherautó (6) tél (12) téligumi (25) téligumiteszt (12) téligumi teszt (5) terepjáró (7) Tesla (11) teszt (10) tisztán elektromos (6) töréspróba (8) törésteszt (32) Tóth Péter (14) Touareg (5) Toyota (25) Transporter (19) Travel Assist (13) TSI (20) tudta (9) újautó (52) újautó-piac (13) új autó (40) új autók forgalomba helyezése (8) új autók piaca (12) új modell (5) utazás (7) ütközés (11) ütközésbiztonság (6) ütközésvédelem (6) üzemanyag (11) üzemanyagárak (5) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (8) vadgázolás (6) vasúti átjáró (6) verseny (5) versenyautó (11) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (7) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (447) Volkswagen-csoport (336) Volkswagen Amarok (5) Volkswagen Beatle (5) Volkswagen Caddy (10) Volkswagen Crafter (5) Volkswagen elektromos autó (5) Volkswagen Golf (136) Volkswagen Haszonjárművek (8) Volkswagen ID (23) Volkswagen ID.3 (19) Volkswagen ID.4 (12) Volkswagen ID.7 (13) Volkswagen ID.Buzz (11) Volkswagen ID.Buzz Cargo (7) Volkswagen Konszern (7) Volkswagen Multivan (7) Volkswagen Passat (50) Volkswagen Passat Variant (5) Volkswagen Polo (30) Volkswagen T-Cross (8) Volkswagen T-Roc (11) Volkswagen Taigo (7) Volkswagen Tiguan (18) Volkswagen Touran (8) Volkswagen Transporter (19) Volkswagen Up! (5) Volvo (9) vonatbaleset (5) Vredestein (5) VW (9) VW-csoport (9) What car? (43) WLTP (36) Wolfsburg (9) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása