Ha „ködös” a fényszóró

A múlt században az autók fényszóróihoz üveget használtak, amit felváltotta a műanyag. Ez ugyan nem törik szilánkosra, tehát biztonságosabb, viszont nem olyan ellenálló a környezeti hatásokkal és a gépi autómosók keféivel szemben, mint az üveg, viszont a kőfelverődések is megkarcolhatják.

Ezért aztán az idősebb kocsik fényszórója „ködös” lesz, és emiatt inkább csak arra jó, hogy az autót látni lehessen, de – főleg téli ködben – hatásfoka alig haladja meg egy gyertyáét. A hátsó lámpák hasonlóképpen érzékenyek, de a mattulások, karcok itt kevésbé feltűnőek.

Egy komplett lámpakészlet cseréje elég fájdalmas összegbe kerül, viszont minden tiszteséges szerviz felkészült arra, hogy fényesre polírozza a burkolatokat, és a munka ára sem vágja földhöz az embert.

Ősszel azért is érdemes elvégez(tet)ni a polírozást, mert ködben-esőben amúgy is nagyságrenddel romlanak a látási viszonyok, arról nem is beszélve, hogy az osztrák autóklub, az ÖAMTC szerint a téli hónapokban minden második baleset sötétben vagy szürkületben történik.
Ráadásul az ÖAMTC októberi felmérése azt mutatta, hogy a gyalogosok 71 százaléka alig látható napnyugta után a közúti forgalomban, mert sötét ruhát viselnek.




A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.