Miért nem jó bármilyen akku a start-stop rendszerhez?

2018. 08. 08.

start-stopp_gomb.jpg

Nem ritka az olyan autóvezető, aki kikapcsolja a start-stop rendszert, mert zavarja, ha időnként leáll a motor. Ilyen esetben semmi baj nincs, csak azt kell tudomásul venni, hogy a gépjármű nem fogja teljesíteni a gyár által megadott fogyasztási normát, hiszen egy-egy hosszú pirosnál akár egy percig is ketyeg a motor.

Másvalaki nem kapcsolja ki, és azt veszi észre, hogy a motor hol leáll, hol nem áll le, ha várakozni kell a közlekedési lámpáknál. Ennek az az oka, hogy a start-stop rendszerben működő elektronikák nagyon sok vezérlőegységtől és nagyon sok jeladótól vesznek információkat, és ezek összessége alapján döntik el, hogy a motor leállítható-e, vagy sem – magyarázza Válint Péter, a Porsche Pest szervizvezetője.

A Start-stop rendszer működéséről korábban itt írtunk már.

A döntésben mindenek előtt a motor hőfokára támaszkodnak (a rendszer nem aktiválja a start-stop funkciót, amíg a gépkocsi motorja el nem éri el az üzemi hőmérsékletet), de szerepet játszik a start stop akkumulátor töltöttsége, a bekapcsolt elektromos fogyasztók száma is. Ha megy a fűtés, az ablak- és ülésfűtés, be van kapcsolva a fényszóró, esetleg még a laptop is töltődik, olyan magas az áramfelvétel, hogy az elektronika úgy dönt: nem állítja le a motort, mert ennyi fogyasztóval nem minden esetben biztosítható a gépkocsi motorjának későbbi indíthatósága. De megszakíthatja a start-stop rendszer működését akár az is, ha a klímaberendezésen beállított hőmérséklet több mint 8 fokkal eltér az utastér hőmérsékletétől.

A start stop rendszer hátrányai

A start-stop rendszer tehát arra vigyáz, hogy semmiképpen se károsodjon a motor. Az ilyen autóknál azonban arra különösen kell ügyelni, hogy ha 5-6 éves használat után tönkre megy a síklemezes AGM akkumulátor, ugyanolyanra kell kicserélni, mint amivel a gyár ellátta. A start-stop rendszerrel ellátott gépkocsik elektronikája által engedélyezett töltőfeszültség ugyanis magasabb, mint hagyományos társaiké, ez a magasabb töltőfeszültség szükséges a gyakoribb indítások miatt nagyobb terhelésnek kitett akkumulátor gyorsabb feltöltéséhez. A magasabb töltőfeszültség és a gyakori motorindítások miatt egy hagyományos ólom-akkumulátor a start-stop rendszerrel nagyon rövid idő alatt tönkremegy, hiába felelne meg az amperóra szám, vagy az indítóáram tekintetében. Ráadásul az a vezérlőegység, ami az akkumulátort figyeli, és az adatok alapján eldönti, aktiválja-e a start-stop rendszert, nem tudja értelmezni az ólom-akkutól érkező jeleket, mert annak teljesen más a kisülése. Ez a fő oka a start stop rendszer hibáinak, amely felléphet a gépjármű működése során – hívja fel a figyelmet Válint Péter.

A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr8714158773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

abroncs (6) ADAC (5) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (11) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (69) Audi A3 (5) Audi A3 Sportback (6) Audi e-tron (8) Audi Q3 (7) autó (23) autóimport (6) autólopás (5) autópálya (9) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (6) autó biztosítás (5) baleset (29) benzines autó (6) benzinmotor (6) biztonság (8) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (8) Bogár (15) Bridgestone (6) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (9) cikk (18) cikkek (695) családi autó (8) csalás (6) csúszós út (7) CUPRA (5) Cupra (5) Das WeltAuto (116) dízel (14) dízelmotor (6) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos (6) elektromos Audi (6) elektromos autó (52) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (9) Euro NCAP (6) Ford (20) Frank György (5) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (14) Goodyear (5) gumi (10) gumiabroncs (16) gumicsere (8) gumiteszt (6) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (9) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) Használtautó (13) használtautó (151) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (8) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (10) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (252) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (249) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (6) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (6) kisszines (194) kombi (9) koronavírus (26) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (5) közúti halálos baleset (6) legjobb autó (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (16) megbízható használt autó (5) Mercedes (9) Michelin (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (9) motorkerékpár (5) NAV (12) NCAP teszt (5) Németország (6) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (5) Octavia (9) Opel (16) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (20) Porsche (25) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (5) Renault (5) rendőrség (7) SEAT (38) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (72) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (19) Skoda Superb (10) sportautó (6) SUV (39) suv autó (7) Suzuki (11) személyautó (12) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (7) szerviz (5) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (5) téligumi (10) teszt (6) törésteszt (13) Toyota (9) Transporter (9) TSI (10) tudta (9) újautó (25) új autó (13) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (135) Volkswagen-csoport (35) Volkswagen Golf (18) Volkswagen ID.3 (5) Volkswagen Passat (6) Volkswagen Polo (6) Volkswagen Tiguan (5) VW (5) What car? (7) WLTP (5) Wolfsburg (5) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása