Magyar alkatrészek sokasága az e-tronban
Nyáron jött a hír, hogy megkezdődött az elektromos Audi motorok sorozatgyártása Győrben, vagyis Magyarországon készül az egyébként Brüsszelben összeszerelt Audi e-tron motorja. Maga a brüsszeli sorozatgyártás szeptember elején indult, de október elejére már meghaladta a 15 ezret az előrendelések száma. Nem kis szám ez, de hát a piac úgy látszik már nagyon várta az első elektromos Audit.
És ha már szó esett Győrről, érdemes kitérni arra, hogy az e-motorhoz közvetlenül három magyar magyarországi cég szállít alkatrészeket, míg Brüsszelbe 26 hazai vállalat termékei kerülnek. Így az Audi e-tronhoz magyar szakemberek gyártják többek között a féltengelyeket (Linamar Hungary Zrt., Orosháza), a hangszórókat (Magyar Hangszóró Rendszerek Kft., Székesfehérvár), az antennákat és erősítőket, de az olyan létfontosságú részegységek is hazánkban készülnek, mint az akkumulátor management (Continental Automotive Hungary, Veszprém) vagy a hatvani Robert Bosch Elektronikai Kft. radarszenzora.
Nagy autó, nagy hatótáv
A 490 centi hosszú, 193,5 széles, és 161,6 centiméter magas Audi e-tron akár öt személy és csomagjaik számára is kényelmes helyet kínál 2928 milliméteres tengelytávja révén. Csomagtartója 660 literes teljes térfogatával az elektromos SUV-modell kiválóan alkalmas a hosszú utazásokra.
A sebesség és a vezetési stílus függvényében akár 76 milliméterrel is változtatható a karosszéria talajtól mért magassága. A kocsi lesüllyesztése mindenekelőtt a hosszú túrák során javítja nagyban a légáramlási viszonyokat, így segítve elő a tekintélyes, több mint 400 kilométeres átlagos hatótávot. Az „offroad” állásban ezzel szemben a műutaktól távoli közlekedéshez alkalmazkodik az Audi e-tron, karosszériája normál pozíciójához képest 35 milliméterrel növelve meg szabadmagasságát. Ha a vezető a képünk jobb oldalán látható „Raise” állást választja, a karosszéria további 15 milliméterrel emelkedik feljebb.
Két elektromos motorja 300 kW rendszerteljesítménnyel és akár 660 newtonméter rendszer-forgatónyomatékkal gyorsíthatja a nagyméretű SUV-modellt, amely így álló helyzetből kevesebb mint hat másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 200 kilométer/óra. Elinduláskor – például közlekedési lámpánál – a menetteljesítmények igazán mély benyomást keltenek, a maximális forgatónyomaték ugyanis már 250 ezredmásodperc alatt rendelkezésre áll és a sportkocsikat idéző vonóerőt biztosít.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.