„Így jártál” – mondta a nepper

2018. 10. 19.

auto_nepper.jpg

A fotó illusztráció.

Nem véletlenül óvjuk olvasóinkat használtpiacon alkalmazott trükköktől. Íme egy történet az átvert vásárlóról és a pimasz nepperről.

Nemrégiben egy kisvállalkozó kinézett egy fiatal Škoda Octaviát egy debreceni használtautó-udvarban. Röviddel rá elindult egy hosszabb útra, de út közben leállt a motor, és többet nem akart beindulni. Autómentővel bevitték a három éves Octaviát egy közeli független szervizbe, ahol kiderült, nem bele való akkumulátor. A kocsi ugyanis start-stop rendszerű, ám ahhoz különleges akku kell. Amikor a pórul járt emberünk felhívta a kereskedést, azt mondták neki: „így jártál”.

Mivel haza akart jutni, a vállalkozó, vett egy start-stophoz való akkumulátort.

Ezután az üzemanyag szivattyúval is gond lett, ki kellene cserélni, ám a Németországban forgalomba helyezett autókra nem négy év a garancia, mint nálunk, hanem csak kettő. Ráadásul a garancia feltétele a vezetett szervizkönyv…

De nem csak a fentiekkel járt rosszul a vevő, hiszen már a próbaút során hallani lehetett valami fura hangot az első kerekek felől. A kereskedő legyintett, hogy ez azért van, mert az autón négy évszakos gumik vannak. Persze nem az volt rajta, hanem egy nyári szett, de a jobb első gumi láthatóan rendellenesen kopott, tehát valami komolyabb gond lehet a futóművel is.

Hogyan próbáljuk ki a start-stop rendszert?

És most néhány szó a start-stop rendszerről. Mivel ezek a rendszerek a fogyasztás és a környezetszennyezés mérséklését célozzák, a berendezés már néhány másodperces állás esetén leállítja a motort, amit persze az automatikus újraindítás követ. A hagyományos autókhoz képest tehát extrém igénybevételnek van kitéve az akkumulátor, ezért a start-stop rendszerű autókban különleges akkumulátort találunk.

A start-stopos autó vásárlása előtt mindenképpen meg kell vizsgálni, működik-e egyáltalán a berendezés. Ez nem is olyan egyszerű, mert ha csak egy feltétel hiányzik a működéséhez, akkor nem dolgozik a berendezés.

Tehát úgy próbáljuk ki a kocsit, hogy a motor már meleg, a klíma lehetőleg ki legyen kapcsolva, túl sok elektromos fogyasztó ne működjön egyidejűleg. Csak ezután induljunk el az autóval, és mintha megállnánk a piros lámpánál, váltót toljuk üresbe, és engedjük fel a tengelykapcsoló pedált. (Fontos tudni, ha valaki mindig egyesbe kapcsolva várja a zöldet, annak soha nem fog működni a start-stop.) Automata váltónál folyamatosan nyomni kell a féket, hogy stabilan álljon az autó. Ha a fentiek szerint járunk el, a start-stopnak rendesen le kell állítania a motort. Ha mégsem teszi, lehet, hogy az akkumulátorban kevés az energia.

 A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr7114293775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (8) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (53) Audi e-tron (6) Audi Q3 (5) autó (22) autóimport (6) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (21) benzines autó (5) benzinmotor (5) biztonság (6) biztosítás (11) biztosítás autóra (6) BMW (7) Bogár (14) Budapest (5) Caddy (6) CASCO (8) cikk (18) cikkek (624) családi autó (6) csalás (6) csúszós út (6) CUPRA (5) Das WeltAuto (106) dízel (13) dízelmotor (6) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos Audi (6) elektromos autó (39) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Ford (14) Frank György (5) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (13) gumi (5) gumiabroncs (13) gumicsere (6) gyorshajtás (8) hasznalt (6) Használtautó (12) használtautó (139) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (11) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (6) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (235) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (210) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (5) Jármű Szolgáltatási Platform (5) jogi tanács (8) karambol (8) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (179) koronavírus (18) közlekedés (5) legjobb autó (5) lízing (6) márkakereskedés (10) márkaszerviz (15) megbízható használt autó (5) Mercedes (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (6) NAV (12) Németország (5) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (6) Octavia (7) Opel (11) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (11) Porsche (18) Porsche Hungaria (10) SEAT (26) Skoda (53) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (6) Skoda Octavia (10) Skoda Superb (6) SUV (26) suv autó (7) Suzuki (7) személyautó (6) szén-dioxid kibocsátás (6) tanulmányautó (5) technológia (13) téligumi (7) teszt (5) törésteszt (12) Transporter (8) TSI (8) tudta (9) újautó (18) új autó (12) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (5) videok (32) Volkswagen (108) Volkswagen-csoport (26) Volkswagen Golf (7) VW (5) Címkefelhő