Gyűjtői klasszikusok közé került a Golf GTI
Sokan vannak, akik befektetési céllal vásárolnak veterán autókat. Számukra készített egy összeállítást a brit Classic & Sports Car magazin azokat a modelleket felsorolva, amelyek még nem túl drágák. Köztük van a VW Golf I GTI is.
Ideje felvenni a gyűjtendő kocsik listájára a Golfot, merthogy úgy fest, előbb-utóbb úgy felmegy az ára, mint a Bogáré, vagy a korai Transportereké.
Magyarországon is vannak megszállottak, akik néhány éve pár százezerért összevásárolták az itt-ott fellelhető T1-eket, sőt van olyan gyűjtő, aki több darabbal is rendelkezik. De igaza is van, mert éppen két éve állított be világcsúcsot egy első generációs Transporter, amikor a Barret-Jackson aukciósház árverésén 302,5 ezer dollárnál csapott le a kalapács. Az elmúlt öt évben lendületesen emelkedik az Egyesült Államokban a Transporterek értéke, és már nemcsak az ősi, első generációsoké, hanem – amint az aukciós házak adatai mutatják – a T2 is átlépte a 200 ezer dolláros álomhatárt.
A jó állapotban lévő, vagy teljesen felújított történelmi Bogarak 100 ezer dollár körüli árát pedig tovább emelte, hogy 2019. július 10-én legördült az utolsó Beetle is a mexikói Puebla VW-gyárában.
„Kultuszautóvá vált a Golf? Kétségkívül. És ezt nemcsak a minőségnek, valamint a folyamatos műszaki fejlesztésnek köszönheti, hanem annak is, hogy a külseje mindig is Golf maradt” – írtuk ősszel az egyik posztunkban. Nincs jobb bizonyíték arra, hogy egy modell elérte a kultusz-státuszt, mint az, ha egy szaklap a gyűjtendő klasszikusok közé sorolja. A Classic & Sports Car magazin ugyanakkor nemcsak „befektetési” tanácsot adott a listájával, hanem minden modellnél jelezte, hány angol fontért érdemes megvenni.
Alfa Romeo Spider Series 2 (£18 000–25 000)
Bentley Turbo R (£10 000–15 000)
Ford Capri 2.8i Special (£10 000–15 000)
Ford Sierra RS Cosworth (£15 000–25 000)
Mercedes-Benz 190E 2.6 (£2 000–7 000)
MGB GT V8 (£12 000–18 000)
Peugeot 205 GTI (£10 000–16 000)
Porsche 996 Turbo (£28 000–45 000)
Volkswagen Golf MkI GTI (£9 000–13 000)
Volvo 1800ES (£ 14 000–20 000)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.