Ezeket az autókat vitte volna Genfbe a VW-csoport – 1. rész
A svájci kormány a koronavírus miatt február 28-án letiltotta az összes, 1 000 fősnél nagyobb rendezvény megtartását, így a március 5-15. közötti időszakra tervezett Genfi Nemzetközi Autószalon is elmarad. Mi azonban megmutatjuk, mit vitt volna a Volkswagen-csoport Genfbe. Az új A3 Sportback világpremierje is a genfi szalonon lett volna, mivel a kompakt modell összkerékhajtása képviseli egy sikeres technológia legkorszerűbb fejlettségi szintjét.
Ha érdekel a három Golf, amelyik szintén ment volna Genfbe, kattints ide.
Az Audi ugyanis külön az A3 modellre szabta a nyomatékszabályozás elektronikus vezérlését, amelyben integrálva kapott helyet az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer. Ez a futómű érzékelőitől érkező adatok alapján nem csupán a vezetési körülményeket, de az út jellemzőit és a vezetési stílust is figyelembe veszi. A vezérlőegység ezeket az adatokat használja kiindulópontként számításaihoz az optimális hatékonyságot biztosító nyomaték elosztását illetően, és ezt az értéket továbbítja a tengelykapcsoló felé.
A Touareg R modellt is Genfben ismerhette volna meg a közönség.
A tengelykapcsoló a hátsó tengely differenciálműve előtt, a kardántengely végén kapott helyet, elhelyezése különösen a tengelyterhelés elosztásának kedvezett.
Az összkerékhajtás szíve egy elektronikusan vezérelt hidraulikus többlemezes tengelykapcsoló, amely az adaptív futóművel és a progressszív kormányzással együttműködve különösen a szűk, kanyargós utakon garantál lenyűgözően sportos vezetési élményt. A rendszer változó arányban képes elosztani a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Normál haladás esetén a rendszer a motor teljesítményének nagy részét az első kerekekhez továbbítja. Ha az első tengelyen azonban lecsökken a tapadás, a tengelykapcsoló villámgyorsan hátra irányítja a nyomatékot.
A negyedik generációs SEAT Leon három változatban is elkészült, és ott lett volna Genfben.
A rendszer ráadásul finoman megfékezi a kanyar belső ívén lévő kerekeket, amikor az új Audi A3 nagy sebességgel vesz be egy kanyart. A két tengelyen jelentkező hajtóerő-különbség befordítja az autót a kanyarba, és lehetővé teszi, hogy pontosan kövesse a bekormányzás szögét, ami még agilisabb, egyenletesebb és biztonságosabb kezelhetőséget biztosít.
Ezt a gyönyörű CUPRA-t is meg lehetett volna nézni a Genfi Nemzetközi Autószalonon.
Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer a kapcsolódási pont a szabályozott futómű, a hajtásrendszerek és a vezető között. Itt öt menetprofil áll rendelkezésre: comfort, auto, dynamic, efficiency és individual módok közül választhat a sofőr. Amennyiben az „individual” beállítás mellett dönt, széles skálán határozhatja meg egyéni igényeit.
Az új Audi A3 Sportback háromféle motorral érkezik Európába. A 150 lóerős 1.5 TFSI mellett a kétliteres TDI 116, illetve 150 lóerős változata közül lehet választani. A kocsi 3 centiméterrel hosszabb, mint elődje, vagyis 4,34 méter, szélessége – a tükröket nem számítva – 1,82 méter, magassága 143 centiméter, tengelytávja 264. A hátsó üléstámlák helyzetétől függően a poggyásztartó befogadóképessége 380 és 1200 liter között változtatható.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.