Innen indult az Octavia
Manapság hozzászoktunk a Škoda nemzetközi sikereihez, amelyekről itt és itt írtunk. De a második világháború után – az úgynevezett keleti blokkba kerülve – a márkának nem volt könnyű újra megjelenni az exportpiacokon. Ehhez kellett valami ütős modell, és ez nem volt más, mint az ős-Octavia elődje, a 440 Spartak.
Az 1955-ben bemutatott Škoda 440 hazai neve Spartak volt, és 1959-ig maradt gyártásban. A mindössze 1089 köbcentis, 40 lóerős OHV motorjával elérte a 110 kilométeres sebességet, és az átlagfogyasztása az akkoriban tisztességes 7,7 liter volt száz kilométerenként.
A 440 mai szemmel elég kicsi autó volt, hiszen 406 centis hosszához 143 centiméteres magasság és 160 centis széleség járult, és mindössze 900 kilogrammot nyomott. Későbbi testvérei, az 1957-es 445-ös és a kabrió 450-es főként abban különbözött, hogy az előbbi 45, az utóbbi 50 lóerős volt.
De mindhárom megállta a helyét a nyugati exportpiacokon is. Angliában például azzal reklámozták, hogy ez „Az ön igényeinek megfelelő autó.”
A modellcsaládot 1959-ben kissé korszerűsítették és akkor nyerte el az Octavia nevet. A képünkön látható Škoda Octavia Touring Sport 1960-tól öregbítette a márka hírnevét az autósportban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.