Használt kocsi egy új modell áráért
Januártól szeptember végéig a tavalyi azonos időszakhoz képest 4 százalékkal több, összesen 636 399 gépkocsi cserélt gazdát Magyarországon.
A használtpiac azért élénkül folyamatosan, mert a vásárlók keresik az alternatívát a hosszú kiszállítási idejű és drága új autókkal szemben, ráadásul a gyenge forint miatt a használtimport sem nyújt megoldást.
„A magasabb árkategóriájú autók esetében azt tapasztaljuk, hogy a vásárlók óvatosabbak lettek: amíg májusban szinte tesztvezetés nélkül aláírták az adás-vételi szerződést, addig szeptemberben az autóvásárlással kapcsolatos döntés meghozatal több hétig is eltarthat. Nehezítő tényező, hogy jelentősen emelkedtek a kamatok, így egyre többen döntenek készpénzes vásárlás mellett” – mondja Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója.
A hezitálás oka a gépkocsik folyamatos drágulása: a lélektani határnak számító 1 millió forint alatt szinte már nincs is autó a piacon, és nem könnyű minőségi darabot találni a legnépszerűbbnek számító 3-5 millió forintos értékhatárban sem.
„Az év vége felé fellendülést várunk a használt piactól, egyrészt azért, mert a cégek többnyire az év végén vesznek autót, másrészt pedig azért, mert az új évben tovább nőhetnek az árak, így, ha időben döntenek a magánszemélyek, akkor még kedvezőbben vásárolhatnak” – tette hozzá Tóth Péter.
Az új autók importjának említett korlátai miatt tovább öregszik a magyar járműállomány, amelynek kora az első félév végén elérte a 15,2 évet. Nem is csoda, hogy a piacon az a helyzet, hogy az átírások 75 százaléka 10 évnél idősebb gépkocsikra vonatkozik. A fiatalabb használt kocsikért pedig sok esetben megadják az új modellek árát is.
Az év első kilenc hónapjában a magyarok 28 százalékban alsó-középkategóriás autót vettek, 22 százalékban kisautót vásároltak, de keresettek voltak a felső-középkategóriájú modellek, az egyterűek és az SUV-ok is.
A magyar használtautó-piac kedvenc modelljei
I.-IX. hó, darab
1 |
OPEL ASTRA |
35810 |
2 |
SUZUKI SWIFT |
28726 |
3 |
FORD FOCUS |
17447 |
4 |
VOLKSWAGEN GOLF |
17005 |
5 |
VOLKSWAGEN PASSAT |
16344 |
6 |
BMW SERIES 3 |
15894 |
7 |
OPEL CORSA |
13875 |
8 |
ŠKODA OCTAVIA |
11919 |
9 |
VOLKSWAGEN POLO |
10255 |
10 |
BMW SERIES 5 |
10085 |
11 |
AUDI A4 |
9545 |
12 |
RENAULT MEGANE |
9033 |
13 |
ŠKODA FABIA |
8830 |
14 |
FORD MONDEO |
8746 |
15 |
FIAT PUNTO |
7674 |
16 |
AUDI A6 |
7669 |
17 |
MERCEDES E-CLASS |
7081 |
18 |
PEUGEOT 206 |
7046 |
19 |
RENAULT CLIO |
6918 |
20 |
TOYOTA YARIS |
6752 |
Forrás: DataHouse
Szeptember végéig tavalyelőtt 70 671, az elmúlt évben 76 915, idén pedig 77 288 kishaszonjármű cserélt gazdát, de ez utóbbiak közül 52 193 darab, vagyis a forgalom több mint 67 százaléka 2013 előtt készült.
A használtpiac legkapósabb kishaszonjármű márkái, I.-IX. hó, darab
1 |
FORD |
12892 |
2 |
FIAT |
9338 |
3 |
RENAULT |
7672 |
4 |
VOLKSWAGEN |
7670 |
5 |
PEUGEOT |
6932 |
6 |
CITROEN |
5953 |
7 |
OPEL |
4908 |
8 |
MERCEDES |
4838 |
9 |
TOYOTA |
3014 |
10 |
IVECO |
2980 |
Forrás: Datahouse
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.